Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Vladimír Fišer: Kombinovaná doprava má budoucnost i v ČeskuVladimír Fišer: Kombinovaná doprava má budoucnost i v Česku

2.9.2015 - V roce 1998 nastoupil Vladimír Fišer jako jednatel společnosti Bohemiakombi, která je jedním z největších operátorů kombinované přepravy v Česku. O sedm let později prosadil projekt první kontinentální linky nedoprovázené kombinované dopravy na území České republiky a navíc pod jeho vedením Bohemiakombi jako první operátor v ČR zavedl pravidelné přepravy návěsů v takzvaných kapsových vozech ucelenými vlaky na linkách mezi Lovosicemi a Německem a poté i mezi Ostravou a Itálií. »

Seznam výluk je hrozivý, rozprostřeny jsou ale po celé sítiJosef Hendrych: Seznam výluk je hrozivý, rozprostřeny jsou ale po celé síti

19.8.2015 - Výluky ve všech pádech se skloňují zejména letos, kdy je snaha dohnat čerpání evropských peněz do železničních staveb. Hlavním tématem našeho rozhovoru s náměstkem generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu Josefem Hendrychem bylo právě množství výlukových omezení. »

Karel Adam: Hájíme zájmy ČD Cargo v pětadvaceti zemích EvropyKarel Adam: Hájíme zájmy ČD Cargo v pětadvaceti zemích Evropy

5.8.2015 - Frankfurtské zastoupení ČD Cargo s dceřinou společností ve Vídni zastupuje zájmy ČD Cargo v celkem pětadvaceti zemích západní Evropy. V čele s Karlem Adamem, jednatelem dceřiné společnosti ČD Generalvertretung GmbH ve Frankfurtu nad Mohanem a Vídni, nabízí dopravní služby českého národního železničního dopravce, uzavírá přepravní a jiné smlouvy a pro zákazníky zajišťuje servisní služby nejrůznějšího druhu. »

Jediný napájecí systém se Slovensku určitě vyplatíDušan Ševčík: Jediný napájecí systém se Slovensku vyplatí

22.7.2015 - Železnice Slovenské republiky (ŽSR), které jsou správcem železniční infrastruktury našich východních sousedů, patří mezi největší stavební investory. Přes zlepšení podmínek na finanční krytí potřeb společnosti přetrvává nepříznivý stav v technické základně, což má negativní dopad na rychlost dopravy. Přesto se na Slovensku postupně modernizuje hlavní železniční koridor a začíná přepojovat trakční soustava na jednotný systém 25 kV/50 Hz. O problematice slovenské infrastruktury jsme hovořili s generálním ředitelem ŽSR Dušanem Šefčíkem. »

Zdeněk Ston: Hnacím motorem týmu je soutěživost a nespokojenostZdeněk Ston: Hnacím motorem týmu je soutěživost a nespokojenost

1.7.2015 - Železničáře, stejně jako magazín ČD pro vás a webové projekty, připravujeme v pražské redakci, která se v rámci struktury GŘ ČD ukrývá pod názvem oddělení tištěných a internetových periodik. V jeho čele stojí člověk, jenž redakční tým vede už pátým rokem nejen administrativně, ale zejména koncepčně. Před vydáním každého Železničáře nás zahltí detailními připomínkami a tvrdě vyžaduje dodržení kvality titulů. Nastal čas na „odvetu“. Jak je Zdeněk Ston spokojen se „svými dítky“? »

Vladimír Jakunin: Tranzit po kolejích z Asie do Evropy je dobrý byznysVladimír Jakunin: Tranzit po kolejích z Asie do Evropy je dobrý byznys

10.6.2015 - Na dubnovou konferenci generálních ředitelů drah sdružených v Organizaci pro spolupráci železnic (OSŽD) v Praze zavítal také prezident Železnic Ruské federace (RŽD) Vladimír Jakunin. Využili jsme asi desetiminutového brífinku, který uspořádal pro pozvané ruské novináře, a položili mu několik otázek týkajících se i budoucnosti hlavních železničních projektů Evropa – Asie. »

Roman Kott: Útlum motorové trakce řešíme opravami osobních vozůRoman Kott: Útlum motorové trakce řešíme opravami osobních vozů

27.5.2015 - Dílny pro opravy vozidel (DPOV) jsou akciovou společností se 100% účastí Českých drah, jejímž úkolem jsou opravy kolejových vozidel převážně pro „matku“, ale i pro externí subjekty. Lokomotivy, elektrické jednotky, motorové vozy a tažená vozidla se opravují ve třech provozních střediscích oprav Přerov, Nymburk a Veselí nad Moravou s pracovišti Olomouc, Břeclav a Valašské Meziříčí. Jak funguje nový systém firemního řízení, ale i na další aktuální otázky jsme se ptali předsedy představenstva a obchodního a technického ředitele Romana Kotta, který má na starosti obchod a techniku. »

Michal Kurtinec: Pro naši stabilitu a budoucnost jsou smlouvy s ČD stěžejníMichal Kurtinec: Pro naši stabilitu a budoucnost jsou smlouvy s ČD stěžejní

14.5.2015 - Před dvěma lety se lety se v šumperském závodě Pars nova ze skupiny Škoda Transportation dokončily velké projekty jako výroba Regionov či modernizace některých řad lokomotiv a vagonů pro České dráhy a dceřinou společnost ČD Cargo. Nyní pro národního dopravce firma realizuje zakázku na modernizaci devadesátky vozů. O minulých i současných projektech jsme hovořili s generálním ředitelem Pars novy a zároveň Škody Vagonky Michalem Kurtincem. »

Pavel Krtek: I osobní doprava může časem hospodařit vyrovnaněPavel Krtek: I osobní doprava může časem hospodařit vyrovnaně

30.4.2015 - Skupina České dráhy vykázala podle mezinárodních účetních standardů na konci loňského roku zisk po zdanění ve výši 156 milionů korun. To představuje meziroční zlepšení o více než dvě miliardy. Podobně vypadají také ukazatele EBITDA a EBIT. Podle předsedy představenstva ČD Pavla Krtka hospodaření pozitivně ovlivnilo více faktorů. Co se na výsledcích podepsalo nejvíce, prozradil čtenářům Železničáře. »

Radoslav Pospíšil: Úlohou IT je nejen pomáhat, ale být i o krok napředRadoslav Pospíšil: Úlohou IT je nejen pomáhat, ale být i o krok napřed

15.4.2015 - Zodpovídat za informační technologie v jakékoli firmě, kde IT není klíčovou činností, je tak trochu nevděčná pozice. Na jednu stranu je vývoj tohoto oboru neuvěřitelně rychlý, příprava konkrétních projektů ale bývá během na dlouhou trať. Očekává se okamžitá reakce na aktuální potřeby, přitom by se ale vývojáři měli vyhnout slepým uličkám. V čele IT Českých drah stojí Radoslav Pospíšil, který říká, že IT má být spolehlivou podporou klíčového byznysu, tedy osobní dopravy. Příkladem může být nová architektura In Karty vyvíjená dva roky. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika