Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Německé dráhy podle odborů čelí kriziNěmecké dráhy podle odborů čelí krizi

17.1.2019 - Navzdory rostoucímu počtu cestujících a přepravnímu výkonu v dálkové i v regionální dopravě čelí německá Deutsche Bahn (DB), jak alespoň uvádějí tamní média, velké krizi. Podle sdělovacích prostředků chybí téměř 6 000 zaměstnanců, což vede dokonce k rušení spojů, roste počet závad a plánované cíle v přesnosti spojů se nedaří dosáhnout. »

Z Budapešti do Mukačeva po normálním rozchoduZ Budapešti do Mukačeva po normálním rozchodu

4.1.2019 - Zástupci maďarských a ukrajinských železnic nedávno představili svou vizi přímého vlakového spojení do Mukačeva po normálním rozchodu. Byť se veřejnost stavěla k plánům poněkud skepticky, a ještě na začátku prosince vše nasvědčovalo tomu, že se realizace zpozdí, nakonec 9. prosince IC s přímým vozem do Mukačeva skutečně vyjel. Mezi pohraniční přechodovou stanicí Záhony a Mukačevem kolej normálního rozchodu existovala už nyní, bylo však potřeba postavit 300 metrů dlouhou trať od seřaďovacího nádraží blíže k mukačevskému nádraží. »

Nové vozy ZSSK jsou inspirované Slovenskem Nové vozy ZSSK jsou inspirované Slovenskem

17.9.2018 - Modernizace vozidlového parku slovenského dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vstoupila do další fáze. Od letošního července ZSSK nasazuje postupně na dálkové spoje více než osmdesátku buď zrekonstruovaných, či zcela nově vyrobených vozů druhé a první třídy. Interiér vagonů je proveden podle lidových motivů čičmanského vzoru a celá zakázka pro slovenskou, ale i mezinárodní dálkovou dopravu by měla být dokončena do roku 2021. »

Příjem signálu ve vlacích zajistí nová technologiePříjem signálu ve vlacích zajistí nová technologie

22.8.2018 - Nově řešený povrch skel pro usnadnění příjmu mobilního signálu ve vlacích je revoluční technologie, která se poprvé využije ve vlacích v sousedním Německu. Prvními, sériově vyráběnými vozidly na světě s touto novinkou jsou německé regionální elektrické jednotky Desiro HC (High Capacity) pro společnost Rhein-Ruhr Express (RRX). »

V Německu už jezdí moderní vlaky ICE 4V Německu už jezdí moderní vlaky ICE 4

15.2.2018 - Od prosince 2017 jezdí na německých kolejích nové vysokorychlostní jednotky ICE čtvrté generace. Proti předchozím verzím přinášejí řadu novinek, jako je například zrušení oddílů či přidání osmi míst pro přepravu jízdních kol. První vlaky již vozí cestující na dvou vytížených linkách napříč Německem a dalších devět jednotek doplní vozový park německých drah DB letos v létě. Na jejich konstrukci se podílel i český engineering divize Siemens Mobility. »

Noční doprava budoucnosti se jmenuje ÖBB nightjetNoční doprava budoucnosti se jmenuje ÖBB nightjet

29.12.2017 - Provoz nočních vlaků pod tlakem konkurence a rychlých spojení ve většině zemí Evropy postupně končí. S takovým osudem se ale nesmířily rakouské ÖBB, které se rozhodly dát nočnímu cestování novou tvář a svou síť rozšířily o některé dosavadní německé relace CityNightLine (CNL). Úspěšnost projektu ukáží nadcházející měsíce. »

Železnici v Portugalsku pomohou miliardyŽeleznici v Portugalsku pomohou miliardy

20.1.2017 - Železnice v Portugalsku musely na rozdíl od drah v sousedním Španělsku až dosud výrazně šetřit. Řada tratí nebyla vůbec používána, plánovaná vysokorychlostní trať Lisabon – Madrid byla „pohřbena“ úplně, stávající infrastrukturu provozovatel zanedbával. Letos se ale nová socialistická vláda rozhodla změnit kurs a v následujících šesti letech investovat do železniční infrastruktury 2,7 miliardy eur, konkrétně do obnovy a výstavby asi 1 200 km tratí. »

Finanční injekce pro Deutsche BahnFinanční injekce pro Deutsche Bahn

6.12.2016 - Čerstvý kapitál přichází se zpožděním. Se 2,4 miliardami Eur navíc pro investice do vlaků a techniky chtějí německé spolkové úřady výrazně podpořit národního železničního dopravce Deutsche Bahn. Koncern ale nejdřív dostane jen část těchto financí. Aby dopravce mohl inkasovat i zbytek prostředků, musí přispět vlastním dílem. »

Nejdelším tunelem světa za pár minutNejdelším tunelem světa za pár minut

27.10.2016 - První zkušební vlaky začaly letos v červnu projíždět nejdelším a nejhlubším tunelem na světě, který byl vybudován ve Švýcarsku. Úpatní Gotthardský tunel (Gotthard Basis Tunnel) o délce 57 kilometrů výrazně zrychlí cestování mezi Curychem a Milánem. Oba jeho portály v Erstfeldu a v Bodiu leží jen asi 400 metrů nad mořem, takže většině vlaků od prosince odpadne romantické, leč zdlouhavé šplhání po horské trati. »

ÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělíÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělí

11.10.2016 - Matthä v interview pro agenturu APA u příležitosti Evropského fóra v Alpbachu řekl, že ÖBB bojuje s přetrvávajícím přesunem dopravy z kolejí na silnice. „Kvůli většímu počtu tuzemských konkurentů přicházíme o podíly na trhu, ale pokoušíme se tomuto vývoji čelit naší strategií a rozšířit mezinárodní působnost,“ vysvětlil s tím, že kolejová nákladní doprava v Evropě je podle něj pod tlakem. Výrazně se oproti loňsku u ÖBB snížilo i množství přepravených tun nákladů. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika