Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

2.5.2022 – autor: PETR SLONEK

Dopravní svaz Porýní-Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund – RMV) na základě soutěže přidělil dceřiné společnosti Deutsche Bahn Regionalverke-hre Start Deutschland (DB Regio Start) dvanáctiletou smlouvu na provozování vodíkových vlaků v síti Taunus. Dopravce výkony na trati v okolí Frankfurtu nad Mohanem přebírá letos v prosinci od Hesenských státních drah (Hessische Landesbahn).

Síť vodíkových vlaků v Německu získala dcera DB

DB Regio Start zajistí od 11. prosince 2022 provoz vlaků v síti Taunus Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV), na níž bude nasazena největší flotila vodíkových vlaků na světě. Firma zvítězila v tendru a nahradí dosavadního provozovatele Hesenské státní dráhy. Obsluhu největšího provozního souboru s vodíkovými vlaky v okolí Frankfurtu nad Mohanem zabezpečí 27 jednotek iLint od Alstomu.
Síť Taunus se skládá z celkem čtyř linek. Jedná se o RB11 (Bad Soden ‒ Sulzbach ‒ Frankfurt-Höchst [‒ Kelk­heim]), RB12 (Königstein ‒ Kelkheim ‒ Frankfurt-Höchst ‒ Frankfurt Hbf), RB15 (Brandoberndorf ‒ Usingen [‒ Fried-richsdorf ‒ Bad Homburg] - Frankfurt Hbf) a RB16 (Friedberg ‒ Friedrichsdorf ‒ Bad Homburg). Na tratích nyní jezdí především dieselové jednotky. 

Vlaky v majetku objednatele
Vozidla na vodíkový pohon typu iLint od Alstomu nakupuje speciálně pro síť Taunus dceřiná společnost RMV fahma a dává je k dispozici dopravnímu podniku. Patřit nicméně budou objednateli – Dopravnímu svazu Porýní – Mohan. S údržbou jednotek se počítá v depu DB Regio ve Frankfurtu. Firma v současnosti již provozuje vodíkové vlaky na severu Německa.
Výkonný ředitel RMV Knut Ringat zdůraznil, že s novou přepravní smlouvou začne letos v Hesensku jezdit největší flotila bezemisních vodíkových vlaků. „Naším cílem je rozšířit ekologickou výhodu autobusů a vlaků a nabídnout lokálně bezemisní mobilitu. Vodíková vozidla nabízejí více míst k sezení než dříve používané vlaky, jsou tišší a zákazníkům poskytují wi-fi zdarma,“ řekl Ringat.
„Jako Deutsche Bahn chceme být do roku 2040 klimaticky neutrální. Vodík je klíčová technologie, pomocí které můžeme dále snižo-vat emise v regionální dopravě a výrazně posunout ochranu klimatu,“ upozornil generální ředitel DB Regio Jörg Sandvoß. „Údržba vodíkových vlaků v našem závodě ve Frankfurtu Griesheim je pro nás průlomovou záležitostí,“ dodal.  

Více místa a wi-fi zdarma
Na čtyřech regionálních železničních tratích v okolí Taunusu dopravce nasadí 27 zcela nových vlaků, které Alstom vyrábí v německém Salzgitteru. Každý má kapacitu 160 sedadel, což je přibližně o třetinu více, než mají některá vozidla, která se v současnosti objevují v provozu. V dopravní špičce pojedou jednotky spojené a nabídnou tak 320 míst k sezení.
Jednotky jsou vybaveny informačními systémy pro cestující, nechybí ani prostor pro kola, invalidní vozíky a kočárky. Samozřejmostí je během cesty možnost bezplatného připojení prostřednictvím wi-fi. 
Součástí zakázky na nová vozidla je i dodávka vodíku, údržba a náhradní soupravy na dobu 25 let. Dodavatelem suroviny je společnost Infraserv, přičemž plnící stanice pro vlaky bude v průmyslové zóně v Höchstu na okraji Frankfurtu. S jedním zásobníkem by měly ujet až 1 000 kilometrů denně. DB Regio také musí na základě podmínek soutěže nabídnout zaměstnancům stávajícího dopravce, hesenským drahám, přechod za stejných podmínek, jaké mají teď.
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 1.75

Další články této rubriky

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

SBB je zpět v černých číslechSBB je zpět v černých číslech

29.4.2024 - Hospodaření švýcarských železnic SBB skončilo poprvé od roku 2019 v plusu. Stalo se tak především díky rekordnímu počtu cestujících, které dopravce přepravil. Společnost díky tomu vykázala za rok 2023 zisk po čtyřech letech, a… »

PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů PKP Intercity zakoupí 300 nových vozů

26.4.2024 - Polský státní dopravce PKP Intercity přidělil svůj historicky největší kontrakt společnosti H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych (FSP). Výrobce se sídlem v Poznani, který uspěl v soutěži vypsané v prosinci 2022, vyrobí 300… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika