Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Bezpečnost na železnici: Na cestující i majetek dohlíží ochranka Bezpečnost na železnici: Na cestující i majetek dohlíží ochranka

26.7.2016 - Úroveň bezpečnosti na tuzemské železnici v posledních letech výrazně vzrostla. Národní dopravce si na ochranu majetku a cestujících objednává služby bezpečnostní agentury. A od chvíle, kdy začali „černí šerifové“ působit ve vlacích či objektech Českých drah, se snížila intenzita trestné činnosti o zhruba 40 procent. Bezpečnostní postupy jsou samozřejmě dobře propracované. »

Elegantní Laminátky slaví padesátinyElegantní Laminátky slaví padesátiny

14.6.2016 - Světově uznávaný architekt a designér Otakar Diblík vytvořil řadu neobvyklých a nadčasových užitkových věcí, mezi nimiž mají nezastupitelné místo dopravní prostředky. Z jeho dílny pochází i jedna z nejelegantnějších evropských lokomotiv, jejíž futuristické křivky nakreslil profesor Diblík již začátkem šedesátých let minulého století. Bývalé Československé státní dráhy dostaly první elektrický stroj zvaný Laminátka přesně před 50 lety. »

Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy: v plánu je rok 2030 Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy: v plánu je rok 2030

6.6.2016 - O vysokorychlostním spojení Drážďan a Prahy se už popsaly stohy papírů a otiskly stovky článků. Teď ale dostalo po mnoha letech vášnivých diskuzí první konkrétní obrysy. Počítá se například s dlouhým tunelem pod Krušnými horami a obchvatem Polabské nížiny. Přínosů by měla být celá řada, jezdit po této trati se však nezačne dřív než za čtrnáct let. A cena? Zhruba 62 miliard korun. Na VRT se připravují i České dráhy. »

Úzkorozchodná legenda žije dálÚzkorozchodná legenda žije dál

24.5.2016 - Díky úzkému rozchodu nenabyly naše nejmenší traťové motorové lokomotivy původní řady T 47.0 nikdy takové známosti a popularity jako některé jejich kolegyně na standardním rozchodu. V provozu jsou ale déle než 60 let, a proto se z nich staly opravdové legendy. Vždyť která řada strojů se může pochlubit tím, že zahajovala poválečnou motorizaci našich tratí a i dnes je nepostradatelnou součástí vozového parku na tratích o rozchodu 760 mm? »

Všední dny protektorátu na české a moravské železniciVšední dny protektorátu na české a moravské železnici

10.5.2016 - Jak fungovaly české a moravské železnice v letech okupace? Které základní návěsti z té doby zůstaly v současných předpisech? Bořilo se nebo i budovalo? A jak se cestovalo tehdejšími vlaky? Od vzniku protektorátu Čechy a Morava uplynulo 77 let. I v této těžké době jezdili lidé do práce a do škol – navzdory omezení provozu ve prospěch německé armády, náletům, neustálým sabotážím. Lidé si prostě museli zvyknout a snažili se překonat težké a nebezpečné časy. »

Průzkum spokojenosti u ČD: Pochvala i výhradyPrůzkum spokojenosti u ČD: Pochvala i výhrady

2.5.2016 - Pro lepší zpětnou vazbu si České dráhy nechávají každý rok vypracovávat průzkum spokojenosti cestujících. Národní dopravce nedopadl špatně, prostor pro zlepšení by se ale přesto našel. Negativně lidé vnímali především loňské enormní množství výluk, naopak plusové body si ČD připsaly za rozšiřování wi-fi, dále díky věrnostnímu programu ČD Body nebo za aplikaci Můj vlak. »

Spolehlivý signál ve vlaku? Až za několik letSpolehlivý signál ve vlaku? Až za několik let

14.4.2016 - Mobilní operátoři se v současnosti pyšní téměř stoprocentním pokrytím země, dovolat se z vlaku ale často znamená dlouhé minuty čekání, než se souprava dostane do míst, kde je kvalitní signál. Ale ani pak nemá cestující ještě zdaleka vyhráno. A samotní operátoři? Odkazují na dopravce. Do karet jim hraje i relativně bezzubá legislativa. »

Okuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na SlovenskuOkuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na Slovensku

31.3.2016 - Kdo by je neznal. Charakteristická čelní okna decentně vsazená do vystupující horní části kabiny lemované precizně formovanou obrubou, zatímco spodní polovina ustupuje směrem dolů k hlavnímu rámu lokomotivy, a tím ještě více zvýrazňuje typické a nepřehlédnutelné „brýle“. Řeč je o motorové lokomotivě původní řady T 478.3, od roku 1988 označované jako řada 753. Oblíbené stroje se rozjely po kolejích nejen v Česku, ale i sousedním Slovensku. A právě za nimi se nyní vydáme. »

200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023

16.3.2016 - Dvousetkilometrová rychlost na tuzemské železnici dostává hmatatelnější obrysy. Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti modernizace trati Brno – Přerov přes Vyškov a Kojetín. Celková délka dosahuje 67 kilometrů a dvoustovkou budou vlaky jezdit po dvou traťových kolejích prakticky v celém úseku. Pro stávající jednokolejnou trať jde o radikální proměnu, která přinese zásadní průlom v kvalitě a rychlosti cestování, stejně jako v propustnosti. Přesto se už nyní objevují hlasy, že v dlouhodobém výhledu budou dvě traťové koleje nedostačující. »

Tyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivekTyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivek

2.3.2016 - Nestaly se zosobněním síly, nevozily expresy zvučných jmen ani netrhaly těžkotonážní rekordy. Něčím však dalece převyšovaly své vrstevnice. Asi nejdokonalejším ztělesněním elektrické posunovací lokomotivy v Česku je stejnosměrná řada 111, vyráběná pod původním označením E 458.1 v plzeňské Škodovce v letech 1981 a 1982. Žehličky, které dodnes vynikají úsporností, letos slaví své pětatřicáté narozeniny. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika