Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Tatranské električky posílí pětice hybridních jednotek
3.12.2020 - Správce slovenské infrastruktury (ŽSR) kompletně rekonstruuje oblíbenou ozubnicovou trať mezi Štrbou a Štrbským Plesem ve Vysokých Tatrách. Proto jsou všechny ozubnicové vlaky až do února 2021 nahrazeny autobusy. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na tuto trať v nejbližších dvou letech nasadí nové švýcarské hybridní jednotky. Ty jsou již ve výrobě a první vlak očekává dopravce koncem letošního roku.
Začal fotit s bakelitem, dnes vytváří pohlednice
2.12.2020 - Většinu života strávil v různých železničních profesích a dnes je na zaslouženém odpočinku, spjatý s Jeseníky, kam se začátkem devadesátých let přestěhoval. Doménou Jaroslava Knopa je především Branná a blízké okolí na Slezském Semmeringu, kde působí jako místní fotograf. Pro vlastní potěšení i veřejnost vyrábí pozoruhodné pohlednice s různými, nejen železničními tématy. Navíc pro Muzeum železničního vodárenství v Branné vytvořil webové stránky, které spravuje a doplňuje je o aktuální záběry vlastní produkce.
Opravy CityElefantů se postupně navýší
1.12.2020 - První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském závodě. Kromě běžných vyvazovacích a hlavních oprav se v Přerově specializují na opravy po mimořádných událostech, násilném poškození či čelních střetech. Počet oprav se má v dohledné době díky výměnnému systému podvozků navýšit a současně i urychlit.
Rekonstrukci okruhu urychlil speciální stroj
30.11.2020 - Zákazníkům Výzkumného Ústavu Železničního bude od poloviny listopadu opět sloužit malý okruh Zkušebního centra VUZ Velim. Zavřený byl kvůli generální rekonstrukci dvou třetin své délky. Na zakázce se podílel i bezmála kilometr dlouhý, unikátní stavební stroj. Administrativu týkající se rekonstrukce měl na starosti tým pod vedením Davida Eflera (na snímku).
Ergonomie: Neviditelný průvodce pohodlným cestováním
27.11.2020 - K nástupišti přijede vlak, nastoupíte, pohodlně se usadíte, uspořádáte si stoleček a područky, rozsvítíte čtecí lampičku, opřete nohy o podnožky a čekáte, až se vlak rozjede. Aby tohle bylo možné, musel někdo vůz vyrobit a na jeho návrhu zapracovat i specialista na ergonomii. Právě on zajistil, aby výška schodů byla pohodlná pro nástup i výstup, aby ze sedačky nebolela záda, područky, stoleček a podnožky byly v ideální výšce cestujícího a abyste ke stropní lampičce nemuseli šplhat po žebříku. Ergonomie je široká věda a uplatňuje se i ve veřejné dopravě. Díky společnosti Siemens Mobility jsme nahlédli ostříleným ergonomům přímo pod pokličku.