Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Poničené Pendolino už má novou skříň
22.8.2017 - Do Česka se příští rok v únoru vrátí opravený čelní i vložený vůz jednotky Pendolino, poničený při nehodě na přejezdu u Studénky v červenci roku 2015. Italové právě dokončili práce na svařování skříně. Některé nepoškozené díly ale budou sloužit i nadále. »
V Brně-Židenicích nově i mezinárodní jízdenky
18.8.2017 - Vzhledem k rozsáhlé výlukové činnosti v brněnském železničním uzlu, která začala 3. června, aktivoval národní dopravce České dráhy na židenickém nádraží nově i mezinárodní pokladnu. Ta si již získala své zákazníky, neboť ve stanici zastavují všechny dálkové spoje EuroCity a railjet směřující jak na Slovensko, tak do Rakouska. »
Dopravnami projedou vlaky stovkou
17.8.2017 - Železnice z Nymburka do Mladé Boleslavi, jedna z nejvíce zatížených jednokolejných tratí na našem území, se může od května pochlubit zvýšenou kapacitou. »
Příští rok čeká stanici Jaroměř oprava
16.8.2017 - Jaroměřské nádraží na Královéhradecku již nevyhovuje požadavkům na moderní cestování, a v příštím roce se proto chystá jeho kompletní rekonstrukce. »
Platit kartou ve vlacích ČD bude již zcela běžné
15.8.2017 - České dráhy po roce a půl testování postupně nasadí do provozu 382 terminálů pro bezhotovostní platby ve svých vlacích. »
Bezdružické parní léto opět lákalo
14.8.2017 - Bezdružické parní léto si začátkem srpna odbylo své druhé a tedy letošní poslední dějství. A zatímco první akce byla poznamenána absencí parní lokomotivy, na druhé už se na trati z Bezdružic do Cebivi pyšnila lokomotiva řady 313.902 (pod číslem 88 3627 Deutsche Reichsbahn). »
Železničářům pomáhá v nouzi obří jeřáb
11.8.2017 - Každé depo kolejových vozidel Českých drah má k dispozici nejen vlastní nehodový vlak, ale i některý z železničních otočných jeřábů. Ty jsou určeny pro zdvihání nejen vykolejených lokomotiv či vozů, ale i k přenášení různých břemen. Králem mezi těmito zařízeními je německý stroj KIROW EDK 1000.2 z druhé poloviny šedesátých let, který je deponován v České Třebové. Jde o jediný stroj svého druhu na tuzemské železniční síti. »
Koleje v Polsku brázdí české lokomotivy
10.8.2017 - První lokomotivy československé výroby, které se objevily u našich sousedů v Polsku, byly motorové stroje BN 60 od firmy ČKD z počátku padesátých let. Od té doby se na polských kolejích vystřídalo několik stovek lokomotiv a motorových vozů, vyrobených přímo pro potřeby jak tamních státních drah, tak i různých průmyslových podniků. V neposlední řadě se pak tehdejší československá vozidla stala předmětem pronájmů soukromým i státním dopravcům. »
Z Hustopečí přímým vlakem až do Brna
9.8.2017 - Obyvatelé města Hustopečí na Břeclavsku se během dvou let dočkají nejen modernějších elektrických vlaků, ale i přímého spojení s jihomoravskou metropolí Brnem. V současné době musí do tohoto města dojíždět s přestupem v Šakvicích. Motorové vozy řady 810 by tak mohly být v budoucnu na úseku Šakvice – Hustopeče vystřídány elektrickými jednotkami, které již běžně jezdí na přilehlém prvním železničním koridoru mezi Brnem a Břeclaví. »
Vlakušky a minibaristé budou ve vlacích i nadále
8.8.2017 - Vlaky Českých drah budou i nadále doprovázet vlakušky a minibaristé. Národní dopravce již vybral agenturu, která zajistí personální obsazení v dalších letech. Minibaristé se navíc objeví ve více spojích. O jejich služby je totiž mezi cestujícími značný zájem. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83| »