Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Královna bílé stopy sbírá cenné trofejeKrálovna bílé stopy sbírá cenné trofeje

7.6.2016 - Lyžuje od čtyř let a sjezdování se pro ni stalo celoživotní zábavou. Vedoucí oddělení přídělu služby regionálního pracoviště ZAP Pardubice Zdeňka Hicklová, rozená Dostálová, pochází ze známé lyžařské rodiny z České Třebové. Trénovat ji před mnoha lety začal táta Oldřich, který je sám bývalým železničářem. »

Zahradní železnicí vozí nadšence i kočkuZahradní železnicí vozí nadšence i kočku

6.5.2016 - Městečko Hulín, jež cestující znají spíše jako železniční křižovatku a přestupní stanici, skrývá v jednom nenápadném rodinném domku malé překvapení. Na jeho zahradě a dvorku se prohání nádherná motorová lokomotiva řady T 47, která je věrnou zmenšenou replikou jednoho ze strojů, jejž železniční nadšenci znají například z dráhy Třemešná ve Slezsku – Osoblaha nebo z Jindřichohradecka. Zahradní železnici o délce 333 metrů obsluhuje její majitel, projektový manažer Petr Sovadina z dceřiné společnosti DPOV Přerov. »

Strojvedoucí Jan Černý: Odpouštět je lidskéStrojvedoucí Jan Černý: Odpouštět je lidské

7.4.2016 - Na loňský 22. červenec nezapomene. To středeční ráno strojvedoucí Jan Černý jako obvykle vedl Pendolino jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní. U Studénky se však srazil s plně naloženým kamionem, který zůstal stát na přejezdu mezi staženými závorami. Co se dělo pak, je už dobře známé. Spolehlivému strojvůdci začala nová životní etapa plná operací, lékařských vyšetření a rehabilitací. Jak se mu vede dnes, více než půl roku poté? A omluvil se mu vůbec viník této tragédie? »

Vladimír Peléšek odjel na poslední pouťVladimír Peléšek odjel na poslední pouť

23.3.2016 - Železnice pro něj byla vším a obětoval jí převážnou část života. I když dosáhl na vedoucí pozice, nikdy nepřestal být laskavým člověkem a vždy dokázal trpělivě naslouchat podřízeným. O to více všechny 3. března zasáhla smutná zpráva, že nás kolega a kamarád Vladimír Peléšek ve věku pouhých 46 let opustil. Prohrál boj se zákeřnou nemocí a zanechal po sobě ženu a pět dětí. »

Jak vidí železnici malířkyJak vidí železnici malířky

9.3.2016 - Železnice se brzy po svém vzniku na počátku 19. století stala světovým fenoménem. Jako objekt zájmu si ji proto zvolilo mnoho fotografů, spisovatelů či výtvarníků. Malíři a kreslíři železné dráhy se stali především muži, jejichž některá díla se časem proslavila a jsou po světě vystavována v mnoha galeriích či muzeích. Malování vlaků, tratí či nádraží však už není výsadou jen mužů, zobrazovat je s úspěchem začaly i ženy. »

Snila o kniplu, zlákal ji ale kontrolérSnila o kniplu, zlákal ji ale kontrolér

9.3.2016 - Třikrát týdně musí vstávat doma v Brandýse nad Labem okolo druhé hodiny ranní, aby ve 2:30 vyrazila autem na směnu do severočeských Loun. Spěšný vlak 1651, na kterém vykonává zácvik, odsud směrem ku Praze vyjíždí minutu před půl šestou. Přesto svého rozhodnutí stát se strojvedoucí Lucie Formanová nelituje. »

Oceněný průvodčí miluje železnici a hudbuOceněný průvodčí miluje železnici a hudbu

24.2.2016 - Anketu o nejoblíbenějšího řidiče autobusu a současně vlakového průvodčího v Libereckém kraji jednoznačně vyhrál rodák z Lomnice nad Popelkou Aleš Prášil. Tohoto vlakvedoucího za železniční dopravu loni nominovalo přibližně tři sta účastníků pravidelného každoročního hlasování. »

Křehká žena vyrvala cestujícího ze spárů smrtiKřehká žena vyrvala cestujícího ze spárů smrti

27.1.2016 - V paměti jí ten den zůstane vryt navždy. Loni 12. března se vlakvedoucí Zuzana Kubínová z Pardubic v Kolíně snažila zachránit život cestujícímu, který náhle dostal před odjezdem vlaku infarkt. Intenzivní masáží srdce se podařilo udržet cestujícímu základní životní funkce až do příjezdu rychlé záchranné služby. Zuzana Kubínová proto byla při Dni železnice za svůj čin oceněna předsedou představenstva ČD. »

Strojvůdcovské řemeslo je nabité emocemiStrojvůdcovské řemeslo je nabité emocemi

13.1.2016 - Peníze nejsou všechno. To si řekl v Londýně nadějný finanční analytik a podlehl volání, které bylo bez nadsázky osudové. Zpět do české kotliny ho přitáhly koleje. Nejprve tramvajové, jeho cílem ale bylo posadit se za pult „dospělé“ mašiny. Michal Kopťár dobrovolně vyměnil dobře padnoucí oblek za strojvůdcovský šat a burzovní noviny za olejem vonící „pucvoli“. Nelituje. Železnice mu poskytuje emoce, které na světových finančních trzích nenajde. »

Mapuje historii páry a vytváří grafické předlohy modelůMapuje historii páry a vytváří grafické předlohy modelů

30.12.2015 - Železnou dráhou žije od dětských let. Ředitel pro techniku a rozvoj Výzkumného ústavu železničního (VUZ) Petr Kaván se k lokomotivám a nádražím dostal díky mamince, která zprvu pracovala jako výpravčí a později jako osobní pokladní v Libuni na Jičínsku. Jeho velkým hobby je železniční modelářství. S několika kolegy se podílí na grafických návrzích pro firmu Roco a zabývá se i historií parních lokomotiv. Jeho úsilí nedávno korunovalo vydání obrazové publikace o těchto strojích v éře socialismu. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika