Železničář / Seznam článků
Seznam článků
E.ON postaví ve spolupráci s ČD dobíječky u osmi nádraží
15.6.2021 - Majitelé a uživatelé elektromobilů budou moci brzy využít několika nových míst určených na dobíjení svých vozidel. Společnost E.ON Energie ve spolupráci s Českými drahami vytipovala vhodné lokality u železničních nádraží, kde hodlá do konce příští roku vybudovat osm dobíjecích stanic. První vznikne v Kroměříži a sloužit má začít letos ve třetím čtvrtletí. »
Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům
5.4.2021 - Patří k těm, kteří nejsou na železnici na první pohled příliš vidět, a cestující o něm zpravidla ani neví. Přesto je jeho profese nezastupitelná. Strojvedoucí Petr Proft vyrostl na nádraží a život jeho celé rodiny je spojený s dráhou. Té se věnuje i ve svém volném čase. Stanul totiž v čele spolku, jenž se soustřeďuje na údržbu, rekonstrukce a provoz historických vozidel. »
Testy nových vozů se chýlí k závěru
2.4.2021 - České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s kapacitou zhruba 330 míst k sezení. Nyní ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi končí poslední typové zkoušky. »
Další posila lokomotivního parku ČD Cargo
1.4.2021 - ohledem na rostoucí objem přeprav v zahraničí potřebuje ČD Cargo pro jejich plné pokrytí stále více interoperabilních lokomotiv. Jejich flotilu dnes tvoří 12 lokomotiv řady 383 Vectron, kterou v lednu letošního roku doplnilo sedm najatých strojů řady 193. Ty alespoň částečně nahrazují lokomotivy řady 388 TRAXX, které měly být v pravidelném provozu již v loňském roce, ale jejichž schvalovací proces bohužel stále není ukončen. »
Jednotky FV-DOSTO a Giruno míří na koleje
24.3.2021 - Navzdory celosvětové pandemii koronaviru pokračuje postupně dodávka rychlovlaků Giruno od společnosti Stadler Rail i nových patrových elektrických jednotek FV-DOSTO řady RABe 502 od Bombardieru. Vlaky jsou označované také jako TWINDEXX Express nebo TWINDEXX Swiss Express. Švýcarské spolkové dráhy (SBB) nasadí moderní jednotky na další spoje. »
ZSSK nasazuje do provozu další Pantery
18.3.2021 - Slovenský dopravce ZSSK postupně nasazuje do provozu elektrické jednotky řady 660 a 661 od Škody Transportation a ŽOS Trnava. V okolí Žiliny už jich v současnosti jezdí deset. I kvůli novým jednotkám se na Slovensku loni v prosinci uskutečnilo velké stěhování kolejových vozidel, s nadsázkou řečeno „od Tatier k Dunaju“. »
Do obnovy techniky investují Poláci miliardy
10.3.2021 - Polskému národnímu dopravci PKP Intercity se v loňském roce i přes problémy kvůli celosvětové pandemii dařilo investovat do nové techniky. Pořídil si například zcela nové elektrické lokomotivy a více než 130 modernizovaných vozů. A ve významných výdajích do vozidlového parku nehodlá polevit ani letos. »
Francouzi a Belgičané sázejí na patrové vozy
9.3.2021 - Francouzské železnice SNCF a belgické SNCB objednaly na konci roku 2020 u společnosti Bombardier další stovky patrových vozů. Postupně tak čerpají své rámcové kontrakty na dodávku patrových jednotek OMNEO 2N a moderních vozů typu M7. Ty zahrnují dohromady výrobu až několika tisíc patrových vozů. »
Railjety zamířily na vyvazovací opravy
26.2.2021 - Bezpečnost a dobrý technický stav vozidel jsou pro ČD dlouhodobě prioritou. „Týká se to také netrakčních jednotek railjet. Každá z nich má najeto už okolo 2,4 milionu kilometrů a podle požadavků výrobce a našich předpisů pak musí projít prohlídkou, kterou lze zjednodušeně označit jako hlavní vyvazovací opravu. Má preventivní charakter, jako když jedete s autem do servisu po výrobcem stanoveném počtu kilometrů. Provádí se při ní předem plánované prohlídky, opravy a výměna stanovených komponentů,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus. »
Šlechtična s novým tendrem se vrátila domů
25.2.2021 - Po třech letech se na konci ledna vlastní silou vrátila do domovského Brna lokomotiva Českých drah 475.101. Šlechtična podstoupila náročnou opravu, při které dostala především nový tendr. Původní byl v takovém stavu, že jeho oprava již nebyla možná, proto technici zvolili stavbu nového tendru s využitím opravených částí toho původního. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »