Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihuJednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu

27.9.2012 - Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné. »

Jak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivyJak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivy

13.9.2012 - Podle čeho zákazník hodnotí České dráhy? V první řadě vás asi napadne, že podle kvality služeb, tedy podle dodržování jízdního řádu, úrovně vozidel a chování personálu. Do vnímání společnosti ale podstatnou měrou zasahuje i vizuální styl firmy – způsob, kterým se dráhy prezentují po grafické a stylové stránce. Svou nezastupitelnou roli hraje jak design sedačky, tak barva lokomotivy nebo použité písmo na letáku. »

Babí léto a podzim ve znamení Národního dne železnice a nostalgických akcíBabí léto a podzim ve znamení Národního dne železnice a nostalgických akcí

30.8.2012 - Prázdniny skončily a také doba dovolených se pomalu nachýlila. Pokud jste během těchto volných chvil nestihli navštívit některou z mnoha nostalgických jízd, nezoufejte. Také na období babího léta a podzimu mají pro vás České dráhy připraveny řadu akcí zaměřených na milovníky železniční historie po celé republice. Jejich středobodem bude Národní den železnice, který letos hostí Brno. »

Jak využít zrušené tratě? Místo kolejí vznikají stezky pro cyklistyJak využít zrušené tratě? Místo kolejí vznikají stezky pro cyklisty

9.8.2012 - V poslední době se také v České republice rozrostly cyklostezky na místě bývalých železničních tratí. A další se budují nebo plánují. Děje se tak díky rozsáhlé podpoře výstavby cyklostezek v minulých letech, ale také kvůli uzavření některých regionálních drah. Myšlenka, že když už tam nejezdí vlak, tak alespoň cyklisté, se ujala. V zahraničí se už s budováním těchto výletních tras začalo před desítkami let. »

Výluky - nutné zlo a nedoceněné umění kompromisůVýluky - nutné zlo a nedoceněné umění kompromisů

26.7.2012 - ,,Ze stanice Horní Dolní budete do stanice Dolní Horní budete z důvodu výluky přepraveni náhradní autobusovou dopravou.“ Téměř každý z nás si čas od času podobné hlášení vyslechne a málokomu vykouzlí úsměv na tváři. Při přestupovém maratonu nebo čekání na protivlak si ale nikdo neuvědomí, kolik lidí zajišťuje, abychom se do cíle své cesty během výluky dostali. Plánování výluk je mravenčí a často nevděčnou prací. »

Uzel v České Třebové čeká obnova za miliardyUzel v České Třebové čeká obnova za miliardy

21.4.2025 - Jedna z nejvytíženějších dopravních křižovatek v zemi projde kompletní obnovou. Správa železnic počátkem března zahájila modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Přestavbou projdou koleje, rekonstrukce se dočkají také všechna nástupiště a přístup k nim bude bezbariérový. Město propojí lávka nad kolejištěm. Hotovo má být na konci roku 2031. »

Olomoucké depo projde kompletní modernizacíOlomoucké depo projde kompletní modernizací

14.4.2025 - Ve Středisku údržby Českých drah v Olomouci začala rekonstrukce opravárenské haly. Investice za 400 milionů korun je první fází celkové modernizace střediska, která podstatně zvýší kvalitu údržby a úroveň pracovních podmínek a souvisí i s rozsáhlou obměnou vozového parku v podobě tří desítek nových jednotek RegioPanter. »

České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

9.4.2025 - České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve vybraných depech. Solární panely plánuje dopravce umístit na své objekty v Havlíčkově Brodě, České Třebové, Děčíně a pražské Michli. Ve Valašském Meziříčí se analyzuje možnost vybudování fotovoltaiky i s bateriovým úložištěm. »

S posunem v depech pomáhají želvyS posunem v depech pomáhají želvy

24.3.2025 - V dílnách a depech na Moravě pomáhá zaměstnancům od konce loňského roku trojice nových akumulátorových vozíků, jimž se přezdívá želva nebo tank. Využívají se především při posunu vagonů a ucelených jednotek. Díky nim se daří výrazně snižovat náklady na servis. Zároveň zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě v dílenských halách Českých drah. »

Banány míří definitivně do výslužbyBanány míří definitivně do výslužby

9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným zájemcům. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321 | 322 | 323 | 324 | 325 | 326 | 327 | 328 | 329 | 330 | 331 | 332 | 333 | 334| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika