Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou

5.11.2020 - Rakouské dráhy ÖBB připravují velkou modernizaci trati mezi metropolí našich jižních sousedů a moravsko--rakouskou hranicí. Po modernizované Nordbahn se v budoucnu bude jezdit až 200 km/h a cesta mezi Břeclaví a vídeňským hlavním nádražím by neměla zabrat víc než tři čtvrtě hodiny. »

Tunel Březno získá špičkový zabezpečovací systémTunel Březno získá špičkový zabezpečovací systém

4.11.2020 - Březenský tunel na trati Lužná u Rakovníka – Chomutov získá kompletně nové zabezpečení portálů. Druhý nejdelší železniční tunel v republice osadí nejmodernějšími zabezpečovacími technologiemi dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika jako dodavatel zákazníka AŽD, který zakázku vysoutěžil u Správy železnic. »

ČD - Telematika dovybavuje lokomotivy systémem ETCSČD - Telematika dovybavuje lokomotivy systémem ETCS

3.11.2020 - Ve ZC Velim Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) se úspěšně testovaly lokomotivy dodatečně vybavené palubní jednotkou Evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Jedná se o lokomotivy řady 163 a 363, které aktuálně slouží u ČD Cargo. Vedoucím konsorcia, jež má tzv. retrofit na starosti, je ČD - Telematika. »

Motorové vozy řady 811 začaly vozit cestujícíOvládání dveří ve vlacích bude mít na starosti strojvedoucí

30.10.2020 - Chybný výstup z vlaku do kolejiště místo na nástupiště by měl být v soupravách Českých drah pomalu minulostí. Dopravce do svých zhruba pěti set padesáti osobních vozů nechává instalovat systém stranově selektivního ovládání dveří (SSOD). Při tomto způsobu ovládání jsou dveře zajišťovány a odjišťovány strojvedoucím, přímo z jeho stanoviště. Při odjišťování dveří je pak logicky vybrána příslušná strana k nástupišti a odjišťuje se pouze strana žádaná. V současnosti se zatím systém příliš nevyužívá, ke správné funkci je nutné, aby jím byly vybaveny všechny vozy v soupravě, což se ne vždy podaří. »

Na koleje vyjel čtvrtý StadlerVýsledky hospodaření ovlivnila pandemie

29.10.2020 - Hospodaření Skupiny České dráhy letos negativně ovlivnila pandemie koronaviru. Po zavedení opatření proti šíření nemoci se snížila mobilita obyvatel i přeprava zboží po železnici. Skupina ČD tak podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) uzavřela pololetní hospodaření se ztrátou 1,98 miliardy korun. »

ČD nasadí nové vozy už příští rok

27.10.2020 - Výroba padesáti moderních osobních vozů pro České dráhy od konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation pokračuje. První čtveřice se nyní nachází na testovacím okruhu VUZ v Cerhenicích, další vagony jsou ve fázi rozpracování ve vagonkách obou firem ve Vídni a Ostravě. Výrobce techniku dopravci předá postupně v roce 2021. »

Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemíPanteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí

26.10.2020 - České dráhy masivně investují do svého technického zázemí. Důkazem je i nedávné zahájení výstavby moderní opravárenské haly v Plzni. Novinka nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb a další vyspělé technické komponenty. Dopravce díky hale zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 844 RegioShark, 650 RegioPanter a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat. Dokončení objektu je naplánováno na leden roku 2022. »

Žehlička v retro nátěru jezdí na jihu ČechŽehlička v retro nátěru jezdí na jihu Čech

23.10.2020 - Střídavá lokomotiva 210.059, slangově přezdívaná Žehlička, obdržela při celkové vyvazovací opravě v dceřiné společnosti Českých drah DPOV v Přerově retro nátěr. Ten evokuje stejné provedení, v jakém vyjela z výroby v sedmdesátých letech 20. století, včetně původního označení řadou S 458.0. »

ČD plánují zkoušky RegioPanterů na Bechyňce a LipenceČD plánují zkoušky RegioPanterů na Bechyňce a Lipence

18.9.2020 - České dráhy po dohodě se Správou železnic připravují zkoušky jednotek RegioPanter řady 650 na jihu Čech. Netradiční je místo chystaných testů – odehrají se na Lipence a Bechyňce. Druhá jmenovaná má navíc v tuzemsku zcela ojedinělou stejnosměrnou napájecí soustavu 1 500 V. »

Německé dráhy sázejí na zákaznická videocentraNěmecké dráhy sázejí na zákaznická videocentra

31.8.2020 - Pandemie koronaviru urychlila nástup elektronické komunikace. Firmy po celém světě kvůli bezpečnosti přešly na práci z domova. Schůzky a porady se odehrávaly on-line prostřednictvím internetu jako videokonference a videohovory. Patrný je významný nárůst nákupů v e-shopech. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika