Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti

13.11.2014 - Den D, na který se čekalo několik měsíců, nastal ve středu 22. října. Ráno přesně v 5.39 hodin se z pražského hlavního nádraží vydala v čele pravidelného vlaku poprvé na svoji cestu do Budapešti moderní česká elektrická lokomotiva 380.015. Splnil se tím další ze snů o evropské interoperabilitě a Česká republika se tak díky svým vlastním výrobkům přímo propojila s Maďarskem. Do té doby bylo do Maďarska možné zajíždět z České republiky pouze se slovenskými stroji řad 350 nebo 362. »

Kocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempemKocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempem

30.10.2014 - Za tři roky oslaví Sedmsetčtyřicet¬dvojky své čtyřicátiny. Dnes představují nejpočetnější skupinu motorových lokomotiv u nás, nicméně v osobní dopravě nejsou v pravidelné službě využívány. U drážních fanoušků se pro ně vžila milá přezdívka Kocour. K ohlédnutí do dřevních dob této univerzální čtyřosé motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je třeba se vrátit do roku 1970. »

Jizerskohorská železnice se vylepšuje. Nejen kvůli RegioSpiderůmJizerskohorská železnice se vylepšuje. Nejen kvůli RegioSpiderům

16.10.2014 - Od 5. srpna až do začátku listopadu přesedlali cestující mezi Jabloncem nad Nisou, Tanvaldem a Desnou z vlaků do autobusů. Důvodem je rozsáhlá nepřetržitá výluka jmenovaného úseku, k němuž patří ještě část Tanvald – Velké Hamry a trať Smržovka – Josefův Důl, během níž zdejší jizerskohorské tratě a stanice zcela omladí svou tvář. Výsledkem této zásadní a rychlé investiční akce SŽDC bude modernizace tratě tak, aby obstála požadavkům na moderní taktovou kolejovou dopravu s intervalem ve špičce 30 minut. »

Dvoumotoroví predátoři z Polska na Zlínsku za dva roky zdomácněli Dvoumotoroví predátoři z Polska na Zlínsku za dva roky zdomácněli

18.9.2014 - Většinou je známe jako Žraloky. Z této přezdívky vychází i oficiální komerční název – RegioShark. Ale podle rčení jiný kraj, jiný mrav se jim říká jinak na Chodsku a jinak na Zlínsku. A právě do východní části republiky jsme se vypravili na lov Šariků, jak tu motorovým jednotkám PESA Link II říkají. První z nich začal v kraji jezdit v září 2012 a nás zajímalo, jak se jim dva roky poté daří. »

Legendární britské šelmy se svezly autovlakem na SlovenskoLegendární britské šelmy se svezly autovlakem na Slovensko

4.9.2014 - Autovlaky Českých drah, tedy spoje umožňující cestujícím přibalit si jako své „spoluzavazadlo“ i osobní automobil či motocykl, se především v letní sezoně těší velkému zájmu. Hlavní klientelou jsou zejména rodiny cestující na dovolenou na Slovensko následované řidiči na služebních cestách. »

Zastavení u kolegů v BohumíněZastavení u kolegů v Bohumíně

21.8.2014 - Stanice Bohumín ležící ve Slezsku je pro většinu tamních cestujících důležitým uzlem. Přestupuje se tu nejen z dálkových spojů na regionální vlakové či autobusové spoje, ale také na mezinárodní spoje směřující do Polska nebo naopak do Rakouska a na Slovensko. Na bohumínském nádraží i v sousedním depu můžeme potkat takřka všechna česká stejnosměrná nebo vícesystémová vozidla. Pravidelnými hosty jsou tu také stroje z Polska a Slovenska. Zdejší železničáři tedy mají práci více než pestrou. »

Přes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budovPřes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budov

7.8.2014 - Prodej rozsáhlého nemovitého majetku Českých drah Správě železniční dopravní cesty se mírně protahuje a proběhne zřejmě až na přelomu roku. I proto se regionální správy majetku stále starají o komplex výpravních a dalších budov. Nejsou to jen běžné opravy, ale i investice. V některých případech se podařilo najít komerční partnery, kteří se na akcích podílejí. Přinášíme vám několik pohledů na tyto činnosti z různých koutů republiky. »

Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28

24.7.2014 - Pro patnáct strojvedoucích Českých drah se od 4. července stala oficiálně novým výkonem čerstvě zprovozněná linka U28, která je trasována z Děčína přes Bad Schandau a Sebnitz do Dolní Poustevny a Rumburku. Aby ale mohly vlaky ve slavnostní den vyjet, museli se muži sedlající červená Desira DB Regio s novým vozebním ramenem a místními specifiky důkladně seznámit. »

Lidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostíLidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostí

3.7.2014 - Co je dráha dráhou, stávají se na ní bohužel čas od času takzvané mimořádné události. Ty mohou mít různý rozsah. Jde třeba o zranění cestujícího ve vlaku či drážního zaměstnance při posunu, střet vlaku se stromem nebo automobilem. Každopádně se jedná vždy o neplánovanou situaci, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozu. Řešení mimořádností se dotýká zaměstnanců hned několika profesí, včetně těch od Českých drah. »

Vlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkáchVlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkách

19.6.2014 - S masivnějším zavedením vratných souprav (push-pull) do vozidlového parku Českých drah se ve slovníčku pojmů objevil nový výraz – Wire Train Bus, symbolizovaný zkratkou WTB. Jde o systém, díky kterému spolu jednotlivá vozidla v soupravě komunikují a strojvedoucí může vlak vést nejen z lokomotivy, ale i z řídicího vozu, a navíc ovládat celou řadu doplňkových funkcionalit. Od uvedení této „vlakové počítačové sítě“ do provozního života uběhly bezmála tři roky. Je proto namístě krátká rekapitulace. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika