Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Vozy řady Bdmpee vyrazily do ostrého provozuVozy řady Bdmpee vyrazily do ostrého provozu

10.6.2013 - Začátkem letošního května vyjel do zkušebního provozu s cestujícími první modernizovaný vůz řady Bdmpee ze čtyřicetikusové série určené pro České dráhy. Po prvních nesmělých krůčcích, menších technických závadách, a tím pádem sporadickém řazení do souprav mezistátních expresů spojujících Prahu a Ostravu se Žilinou, již slouží v běžném provozu. Od úterý 14. května k tomuto vozu přibyl ještě druhý, který je zařazován na stejnou mezinárodní relaci. »

S každým odběrem energie platíme solární daň S každým odběrem energie platíme solární daň

23.5.2013 - Kdo je u nás největším plátcem příspěvku na obnovitelné zdroje elektřiny? Pokud hádáte, že České dráhy, máte pravdu. Národní železniční dopravce letos na tento účel odvede 682 milionů korun! Toto nechtěné prvenství vyplývá z faktu, že ČD, včetně dceřiné společnosti ČD Cargo, patří vzhledem k povaze své činnosti k největším odběratelům elektřiny. Nejedná se tedy o trest za neekologické chování, ale o důsledek dnes platné legislativy. »

Domácí a silný motorák: po 20 letech omlazujeme KvatraDomácí a silný motorák: po 20 letech omlazujeme Kvatra

6.5.2013 - Na začátku 90. let jsme jako malí kluci sledovali rušný provoz na tratích. Soutěžil jsem s bratranci, kdo pozná jako první vozidlo přijíždějící ze vzdáleného oblouku. A právě tehdy se mezi spoustou známých strojů najednou začaly objevovat novotou zářící motorové vozy označené řadou 842. Když se kolem nás u Kunčic pod Ondřejníkem Kvatro poprvé prohnalo, v kombinaci se starými vagony Bix a ještě starším Kredencem řady 831 na postrku, zůstali jsme ještě dlouho stát s otevřenou pusou. »

S aztéckým kódem jsme získali nezaměnitelné jízdenky S aztéckým kódem jsme získali nezaměnitelné jízdenky

25.4.2013 - Masivní využívání moderních informačních technologií, zejména ve spojení s celosvětovou sítí Internet, nutí dopravce nabízet své služby i jiným než klasickým způsobem. V případě Českých drah šlo primárně o propojení e-Shopu s odbavovacími technologiemi tak, aby měl cestující možnost jednoduše si zakoupit elektronicky jízdenku s 2D kódem a rovnou nastoupit do vlaku. »

Stanice Holoubkov září novotouStanice Holoubkov září novotou

18.4.2013 - Železnice a Holoubkov na Rokycansku k sobě patří už od roku 1869. Právě v tomto roce byla zprovozněna tzv. západní dráha Praha – Plzeň – Brod nad Lesy. Navíc se Holoubkov stal ve 20. letech minulého století vyhlášeným letoviskem obyvatel Plzně i Prahy, a to hlavně díky okolním lesům a také dobré dopravní železniční dostupnosti. Obojí trvá až do dnešních časů. »

Znalostní báze: pomůcka pro operátoryZnalostní báze: pomůcka pro operátory

22.3.2013 - Zaměstnanci Kontaktního centra Českých drah používají softwarovou aplikaci s trochu zvláštním názvem: Znalostní báze. Aplikace, která obsahuje aktuální informace z osobní dopravy včetně mimořádností, produktové listy a Knihu normálií, slouží operátorům pro poskytování správných a hlavně rychlých informací na dotazy položené veřejností. »

V Nymburce křísí k životu stříbrný unikát z ČKDV Nymburce křísí k životu stříbrný unikát z ČKD

14.3.2013 - Navenek nablýskaný historický motorový skvost, který vedle Slovenské strely patřil k vrcholům předválečné konstrukční školy, uvnitř stroj napěchovaný moderními technologiemi. Řeč je o Stříbrném šípu, unikátním motorovém voze M 260.001 z ČKD Praha, který se v podstatě zázrakem dochoval dodnes a jemuž v těchto měsících specialisté DPOV v Nymburce fakticky podruhé pomáhají na svět. »

Polská výpomoc u nejrychlejšího EuroCityPolská výpomoc u nejrychlejšího EuroCity

1.3.2013 - Na našich kolejích se setkáváme nejen s Taurusy ÖBB, ale nově i se stejnými stroji polského dopravce PKP Intercity. Ty jsou předurčeny pro vedení nejrychlejšího vlaku EuroCity 110 Praha, který má v některých úsecích téměř shodné jízdní doby jako Pendolino. Husarů, jak se polským Taurusům říká, má však polský dopravce málo, a tak je někdy nahrazují stroje EP09. »

Rekonstrukce Staré Paky rozmotala letitý gordický uzelRekonstrukce Staré Paky rozmotala letitý gordický uzel

20.2.2013 - Bolestivé místo železnice v Podkrkonoší bylo odstraněno. Stanice Stará Paka byla až do loňského listopadu jedním z posledních uzlů bez odjezdových návěstidel s ručně stavěnými výhybkami. Dnes tu nad bezpečností bdí elektronické stavědlo a doprava se výrazně zrychlila. Dva roky trvající radikální modernizace ale přinesla také nutnost změnit zažité zvyky cestujících i železničářů. »

Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů Zabezpečovací zařízení sovětského typu omezují nasazení Taurusů

24.1.2013 - Pronajaté rakouské lokomotivy řady 1216.2 budou pro České dráhy zřejmě ještě nějaký čas hrát důležitou roli. Pro reálné využití Taurusů v provozu je ale potřeba získat povolení od správce infrastruktury. Někde se to podaří, jako v případě úseku mezi Kolínem a Brnem přes Havlíčkův Brod, jinde už je to komplikovanější, jako na trati 231 z Prahy do Kolína přes Lysou nad Labem. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika