Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě

29.3.2025 - Začátek provozu řady 690.2 vybavených trakčními bateriemi na trati z Ostravy do Veřovic byl v rámci tuzemské železnice historickým milníkem. Vůbec poprvé mají cestující možnost ocenit výhody elektrických jednotek, jež zvládnou zajíždět i do úseků, které nejsou elektrifikovány. A první měsíce bezproblémového provozu ukazují, že má takové řešení obrovský potenciál i pro řadu dalších českých tratí. »

Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?

1.3.2025 - Nádraží jsou vstupní branou na železnici. Často utváří první a zároveň dokreslují i poslední dojem z cesty vlakem. Jejich stav v Česku sice bývá různý, naštěstí ale v poslední době můžeme sledovat hned několik podstatných přestaveb a novostaveb klíčových stanic. Na stránkách Železničáře se jim věnujeme pravidelně, tentokrát bude pohled ucelenější. Pozornost zaměříme logicky na ty klíčové, tedy tři rekonstrukce, respektive novostavby v Praze, které doplníme aktuálním pohledem do Brna, Jihlavy, Plzně, Lovosic či Kladna. »

Cesta k Baltu postavena na volnoCesta k Baltu postavena na volno

26.1.2025 - Pravidelná změna jízdního řádu v tradiční polovině prosince pokaždé přináší řadu zajímavých změn a novinek. Jen málokdy ale přijde tak významná, jako se tomu stalo na sklonku roku 2024. V neděli 15. prosince poprvé vyjel Baltic express, nová dálková linka spolupracujících Českých drah a PKP Intercity, jež každý den vyráží čtyřikrát z Prahy na sever Polska a zpět. S modrými vlaky nyní cestující dorazí z hlavního města nejen do velehor, ale i k moři. Jak se start linky Ex32 odehrál, co nabízí a jaký je její výhled? »

Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?

14.12.2024 - V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád. České dráhy mají pro rok 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje ale jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v letní turistické sezoně. Průměrný denní počet vlaků je proto 6 605, přičemž počet vypravených v pracovní dny je výrazně vyšší oproti volným dnům. Spoje denně ujedou v průměru zhruba 327 tisíc kilometrů. »

Povodně 2024: Jak se dráha začíná zotavovat Podzimní povodně: Jak se dráha začíná zotavovat

1.12.2024 - Prakticky celá střední Evropa čelila v září 2024 ničivým povodním. Na riziko extrémních srážek v ČR upozorňovali meteorologové s předstihem už několik dní předem. A jejich předpovědní modely se bohužel nemýlily. Nejvyšší úhrny zaznamenala návětrná strana Jeseníků, kde lokálně spadlo za pět dní přes 500 milimetrů srážek. Následné záplavy na odvodňujících řekách zasáhly tisíce lidí a způsobily rozsáhlé materiální škody, a to samozřejmě i na železnici. Právě průběhu a důsledkům povodní z drážního hlediska se věnujeme na následujících stránkách. »

InnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálkyInnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálky

27.10.2024 - Velkolepá přehlídka moderní železniční techniky po dvou letech opět přilákala tisíce zájemců o drážní trendy z řad laické i odborné veřejnosti. Na ploše o velikosti téměř kilometru čtverečního nedaleko berlínského olympijského stadionu byly k vidění lokomotivy, vlakové jednotky, tramvaje, ale také různé pracovní stroje, infrastrukturní možnosti, technologie pro veřejnou dopravu, prostě vše podstatné, co má blízko ke kolejím. A jelikož má blízko ke kolejím i Česko, nechyběla rovněž řada jeho zástupců. »

Den železnice 2024: Největší drážní svátek hostí Česká TřebováDen železnice 2024: Největší drážní svátek hostí Česká Třebová

15.9.2024 - Národní den železnice se letos koná ve městě, jehož ocelové srdce tluče v drážním rytmu již téměř 180 let. První vlak do České Třebové dorazil už v roce 1845 a o pouhé čtyři roky později se stala důležitou železniční křižovatkou. A tou zůstala až do dnešních dnů. Hlavním městem železnice se stane o víkendu 21. a 22. září, představí se zde jak historické unikáty, tak to nejmodernější (nejen) z vozového parku Českých drah. A u čeho byste neměli chybět? »

VRT ve světě: Tisíce kilometrů a miliony cestujícíchVRT ve světě: Tisíce kilometrů a miliony cestujících

1.9.2024 - Plán výstavby vysokorychlostních železnic v Česku pomalu získává první konkrétní obrysy. Správa železnic a její partneři již pracují na přípravě jednotlivých úseků, které spojí důležitá centra České republiky a naši zemi se zahraničím. Problematiku vysokorychlostní dopravy bedlivě sleduje také Mezinárodní železniční unie (UIC). Tématu se věnuje jedna ze skupin UIC, která zpracovává různé světové přehledy, srovnání a podílí se na organizování konferencí a kongresů, které se VRT věnují. Podívejme se tedy na tuto problematiku v evropském i světovém měřítku právě pohledem UIC. »

Léto na kolejích aneb kam vlakem Českých drahLéto na kolejích aneb kam vlakem Českých drah

6.7.2024 - Léto patří tradičně výletům – a výlety začínají ideálně na kolejích. Proto i letos přichází České dráhy s řadou speciálních akcí a nostalgických jízd, které vás dovezou vstříc rozličným prázdni-novým zážitkům. Vyrazit s námi můžete do historie parním vlakem, moderní soupravou za poznáním evropských metropolí nebo třeba nočním vlakem za ochlazením pod štíty velehor. Nabídka je široká a fantazie nezná omezení… »

10 let od startu modrých railjetů10 let od startu modrých railjetů

23.6.2024 - První modrá jednotka railjet Českých drah vyrazila do zkušebního provozu s cestujícími přesně před deseti lety, 6. května roku 2014. Předmětným spojem, jenž měl tu čest, byl EC 571 Zdeněk Fibich z Prahy hlavního nádraží do Břeclavi. Ačkoliv se o nákupu railjetů dlouho a vášnivě debatovalo a málem z něj sešlo, nakonec jednoznačně určil dlouhodobý směr, kterým se České dráhy v dálkové dopravě vydaly. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321 | 322 | 323 | 324 | 325 | 326 | 327 | 328 | 329 | 330 | 331 | 332 | 333 | 334 | 335| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika