Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

V laboratoři bedlivě střeží kvalitu provozních kapalinV laboratoři bedlivě střeží kvalitu provozních kapalin

28.10.2022 - V nenápadném domě v centru Mostu sídlí mezi rozličnými přístroji a zkumavkami Alena Zajícová. S celou Oblastní chemickou laboratoří Českých drah, která je součástí OCÚ Západ, bdí nad kvalitou provozních kapalin. Práce je to důležitá – včasnou diagnostikou nedostatků dokáže se svým týmem zabránit násobně vyšším škodám, které by nasazením nevhodných produktů vznikly. „Kdyby se například do motoru natankovala nafta s příměsí vody a nečistot, byl by to problém,“ říká. »

V pražské aglomeraci přibývají moderní nádražíV pražské aglomeraci přibývají moderní nádraží

3.10.2022 - Železniční doprava v hlavním městě zažívá v poslední dekádě významný růst. Zatímco na přelomu tisíciletí počet přepravených osob stagnoval, v deseti předcovidových letech se prakticky zdvojnásobil. Za trend může převážně přesun obyvatel do prstence kolem Prahy, s nímž se dopravní infrastruktura snaží více či méně úspěšně držet krok. Pro železnici je to veliká výzva; zahušťují se intervaly příměstských vlaků, které naráží na kapacitní možnosti tratí, roste poptávka po nových zastávkách i spojeních. Pražský železniční uzel na to musí reagovat. V jaké fázi je rekonstrukce stávajících a výstavba nových zastávek a nádraží v hlavním městě? »

Nové možnosti sledování přeprav pro zákazníky ČD CargoNové možnosti sledování přeprav pro zákazníky ČD Cargo

31.8.2022 - Digitalizaci a elektronizaci věnuje akciová společnost ČD Cargo značnou pozornost. Jednou z oblastí, na kterou se v současnosti zaměřujeme, je zkvalitňování komunikace se zákazníky a zlepšování jejich informovanosti. V letošním roce jsme tak pro naše zákazníky připravili několik novinek, které, jak doufáme, přinesou kvalitnější informace v oblasti sledování přeprav a objednávek prázdných vozů. »

Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupištěPardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště

28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Od 24. března byla v tomto úseku zcela přerušena doprava a místo vlaků dočasně jezdily autobusy. Vrátily se sem na začátku prázdnin. »

ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCSČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS

30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V praxi to znamená, že lokomotiva je plně způsobilá k ostrému komerčnímu provozu pod ETCS na tuzemské železniční síti, tedy v režimu Switch-On. »

Legendární Gorily pomalu dosluhujíLegendární Gorily pomalu dosluhují

29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Objevily se rovněž v čele legendárních transevropských expresů jako Balt-Orient, Pannonia, Hungaria nebo Metropol. »

ČD Cargo se podílí na přepravě komunálního odpaduČD Cargo se podílí na přepravě komunálního odpadu

30.5.2022 - V České republice se ročně vyprodukuje asi 5,7 mil. tun komunálního odpadu. Přibližně 50 % z tohoto objemu je bez dalšího užitku ukládáno na skládky. Další velká část je recyklována a zhruba 15 % odpadu je energeticky využíváno. Jednou ze společností, která se nakládáním s odpady zabývá, je BRNIE. Je to ryze česká společnost, která v odpadovém hospodářství klade důraz na rozumná řešení šetrná k životnímu prostředí. V rámci jednoho ze svých projektů již téměř pět let spolupracuje i s dopravcem ČD Cargo. »

Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučíPlecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí

1.4.2022 - Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami. »

Kocoury čeká omlazovací kúra Kocoury čeká omlazovací kúra

31.3.2022 - České dráhy nechají kompletně zrekonstruovat ve firmě CZ LOKO všech čtrnáct motorových lokomotiv řady 742. Zakázku za bezmála sedm set milionů Kč by měla společnosti dokončit do dvou let. Po modernizaci budou lokomotivy označeny řadou 742.21 a ponesou obchodní název EffiShunter 1000M. »

ČD otevřely novou opravárenskou haluČD otevřely novou opravárenskou halu

30.3.2022 - České dráhy otevřely moderní opravárenskou halu v Plzni. Reagují tím na rostoucí počet nových vlaků v západních Čechách a potřebu zajistit pro ně kvalitní zázemí. Opravárenská hala nabízí 400 metrů kolejí, dílny, soustružnu, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. Výstavba hal tím nekončí. V rámci projektu bylo investováno přibližně 200 milionů korun. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika