Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Peršingy v barvách Carga jezdí do PolskaPeršingy v barvách Carga jezdí do Polska

24.2.2016 - Osvědčená série stejnosměrných lokomotiv řady 163, pocházející z druhé poloviny osmdesátých a začátku devadesátých let, se vrací zpět k nákladní dopravě. Dceřiná společnost ČD Cargo získala koncem loňského roku třiadvacet těchto strojů, které České dráhy již nepotřebují. Třináct Peršingů je určeno pro mezinárodní provoz do Polska a zbývající kusy postupně nahrazují dosluhující zastaralé lokomotivy řady 122. »

Znovuzrození první série exrakouských Bmz finišujeZnovuzrození první série exrakouských Bmz pomalu finišuje

11.2.2016 - V roce 2011 zakoupily České dráhy od rakouských ÖBB tři desítky vozů druhé vozové třídy typu UIC-Z pro vnitrostátní rychlíkové spoje, které byly u původního majitele označeny řadou Bmoz/Bmz. U ČD měly původně dostat označení Bmee234, ale v roce 2014 se rozhodlo, že tyto vozy budou označeny jako Bmz234. Práce na prvních čtrnácti těchto oblíbených a pohodlných vozech finišují v DPOV – dceřiné společnosti Českých drah. Dalších třináct vybraných vozů se revitalizace dočká zanedlouho. »

Dvanáct patrových vozů Bmto čeká modernizaceDvanáct patrových vozů Bmto čeká modernizace

3.2.2016 - Je to už neuvěřitelných čtyřicet let, co do tehdejšího Československa východoněmecká vagónka Görlitz dodala pět desítek patrových vozů řady Bap. Po prezentační jízdě z Prahy do Vraného jich většina zakotvila na Posázavském pacifiku, kde nahrazovala stárnoucí taktéž východoněmecké čtyřvozové patrové soupravy Bp (později Bpjo, Btjo) či klasické rybáky. Teď se tyto letité vagony dočkají kompletní modernizace. »

ANALÝZA NEHOD | Vraňany 2007: Osudná záměna přejezdůANALÝZA NEHOD | Vraňany 2007: Osudná záměna přejezdů

27.1.2016 - Peršing v rozbláceném poli, čtyři pokácené sloupy trakčního vedení a návěstidlo autobloku, tři rychlíkové vozy na zrušení, škoda přes 27 milionů. Tak to vypadalo 19. března 2007 večer na trati 090 v úseku Vraňany – Dolní Beřkovice poté, co rychlík 786 vykolejil po nárazu do osobního auta na železničním přejezdu. Stalo se tak přesto, že jak operační důstojník policie, tak výpravčí ve Vraňanech o uváznutém autě věděli téměř čtvrt hodiny před nehodou. Navzájem se však nepochopili, na kterém přejezdu přesně auto – nastražené kvůli pojišťovacímu podvodu – stojí. »

Pod Jeseníky vlaky už brzy pojedou po elektrizované tratiPod Jeseníky vlaky už brzy pojedou po elektrizované trati

27.1.2016 - Trať Šumperk – Kouty nad Desnou loni zažila největší proměnu ve své 111 let trvající existenci. Spojnice, na které zajišťuje provoz Svazek obcí údolí Desné (SOÚD), byla kompletně elektrizována a zvýšila se na ní i traťová rychlost. Elektrické RegioPantery Českých drah by tady měly jezdit už za několik měsíců – od poloviny června letošního roku. »

ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“

20.1.2016 - Řekne-li se mlha a železniční nehoda, většině z nás se vybaví nejtragičtější událost na tuzemské železnici – srážka vlaků u Stéblové roku 1960. Za velmi podobných okolností se však odehrála i jiná tragédie o 17 let později na Moravě. Spojení husté mlhy a záměny návěstí tu sehrálo podobně katastrofální roli a i zde umírali lidé. Hradčovice na Vlárské dráze se v roce 1977 staly „moravskou Stéblovou“. »

ANALÝZA NEHOD | Adamov 2013: Kauza nehlídané přivolávačkyANALÝZA NEHOD | Adamov 2013: Kauza nehlídané přivolávačky

14.1.2016 - V pondělí 4. února 2013 se ve stanici Adamov stala mimořádná událost, při které vlak EuroCity vjel na obsazenou kolej. Přestože nedošlo k žádným škodám, média neopomněla zdůraznit, že vlaky od sebe zastavily pouhých 30 metrů, aniž by se reportéři hlouběji zabývali okolnostmi. Zasvěceným však přinesla tato událost jinou palčivou otázku: Je princip obsluhy přivolávací návěsti na elektronických stavědlech správně nastaven? »

ANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu PannoniaANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu Pannonia

6.1.2016 - Trať zabezpečená pouze telefonickým dorozumíváním, hláskařka sloužící první samostatnou směnu, nepravidelnost v dopravě a časová tíseň. To byly články řetězu, na jehož konci byla nehoda, která se počtem obětí mezi nejtragičtější u nás. Odehrála se 11. prosince 1970 nedaleko stanice Řikonín na trati č. 250, kdy z kamenného viaduktu padaly vozy Ex 57 Pannonia. Zahynulo celkem 31 lidí. »

Opravujeme nákladní lokomotivy a vagony pro ČD CargoOpravujeme nákladní lokomotivy a vagony pro ČD Cargo

23.12.2015 - Údržba lokomotiv a vozů dceřiné společnosti ČD Cargo se odehrává mimo vlastní Střediska oprav kolejových vozidel v depech kolejových vozidel Českých drah. Využívá se tak síťového uspořádání národního dopravce, který má pracoviště po celé republice. Při vzniku dceřinky ČD Cargo sice přešla část údržbářů a opravářů nákladních vozidel do nové společnosti, ale řada z nich zůstala i nadále na pracovištích mateřské firmy. Proto se oba podniky dohodly na tom, že se údržby a opravy budou dělat v místě výkonů vozidel, aby se předešlo neefektivním transportům na dlouhé vzdálenosti. »

Aplikace Můj vlak: dlouhé čekání se vyplatiloAplikace Můj vlak: dlouhé čekání se vyplatilo

18.12.2015 - Skoro všichni už ji měli, jen České dráhy ne. A upřímně řečeno, málokdo očekával, že pokud se nakonec zadaří, udělá díru do světa. Více než rok na ní pracoval tým deseti vývojářů a (jak sami přiznávají) ke konci ztráceli víru v úspěch i oni sami. Výsledek ale překvapil laickou i odbornou veřejnost, rok poté má Můj vlak ve svých smartphonech instalováno přes čtvrt milionu uživatelů, denně zaznamenává 13 tisíc využití a prodá se jejím prostřednictvím až 1 500 jízdenek za 24 hodin. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika