Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Příjem signálu ve vlacích zajistí nová technologiePříjem signálu ve vlacích zajistí nová technologie

22.8.2018 - Nově řešený povrch skel pro usnadnění příjmu mobilního signálu ve vlacích je revoluční technologie, která se poprvé využije ve vlacích v sousedním Německu. Prvními, sériově vyráběnými vozidly na světě s touto novinkou jsou německé regionální elektrické jednotky Desiro HC (High Capacity) pro společnost Rhein-Ruhr Express (RRX). »

V Německu už jezdí moderní vlaky ICE 4V Německu už jezdí moderní vlaky ICE 4

15.2.2018 - Od prosince 2017 jezdí na německých kolejích nové vysokorychlostní jednotky ICE čtvrté generace. Proti předchozím verzím přinášejí řadu novinek, jako je například zrušení oddílů či přidání osmi míst pro přepravu jízdních kol. První vlaky již vozí cestující na dvou vytížených linkách napříč Německem a dalších devět jednotek doplní vozový park německých drah DB letos v létě. Na jejich konstrukci se podílel i český engineering divize Siemens Mobility. »

Noční doprava budoucnosti se jmenuje ÖBB nightjetNoční doprava budoucnosti se jmenuje ÖBB nightjet

29.12.2017 - Provoz nočních vlaků pod tlakem konkurence a rychlých spojení ve většině zemí Evropy postupně končí. S takovým osudem se ale nesmířily rakouské ÖBB, které se rozhodly dát nočnímu cestování novou tvář a svou síť rozšířily o některé dosavadní německé relace CityNightLine (CNL). Úspěšnost projektu ukáží nadcházející měsíce. »

Železnici v Portugalsku pomohou miliardyŽeleznici v Portugalsku pomohou miliardy

20.1.2017 - Železnice v Portugalsku musely na rozdíl od drah v sousedním Španělsku až dosud výrazně šetřit. Řada tratí nebyla vůbec používána, plánovaná vysokorychlostní trať Lisabon – Madrid byla „pohřbena“ úplně, stávající infrastrukturu provozovatel zanedbával. Letos se ale nová socialistická vláda rozhodla změnit kurs a v následujících šesti letech investovat do železniční infrastruktury 2,7 miliardy eur, konkrétně do obnovy a výstavby asi 1 200 km tratí. »

Finanční injekce pro Deutsche BahnFinanční injekce pro Deutsche Bahn

6.12.2016 - Čerstvý kapitál přichází se zpožděním. Se 2,4 miliardami Eur navíc pro investice do vlaků a techniky chtějí německé spolkové úřady výrazně podpořit národního železničního dopravce Deutsche Bahn. Koncern ale nejdřív dostane jen část těchto financí. Aby dopravce mohl inkasovat i zbytek prostředků, musí přispět vlastním dílem. »

Nejdelším tunelem světa za pár minutNejdelším tunelem světa za pár minut

27.10.2016 - První zkušební vlaky začaly letos v červnu projíždět nejdelším a nejhlubším tunelem na světě, který byl vybudován ve Švýcarsku. Úpatní Gotthardský tunel (Gotthard Basis Tunnel) o délce 57 kilometrů výrazně zrychlí cestování mezi Curychem a Milánem. Oba jeho portály v Erstfeldu a v Bodiu leží jen asi 400 metrů nad mořem, takže většině vlaků od prosince odpadne romantické, leč zdlouhavé šplhání po horské trati. »

ÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělíÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělí

11.10.2016 - Matthä v interview pro agenturu APA u příležitosti Evropského fóra v Alpbachu řekl, že ÖBB bojuje s přetrvávajícím přesunem dopravy z kolejí na silnice. „Kvůli většímu počtu tuzemských konkurentů přicházíme o podíly na trhu, ale pokoušíme se tomuto vývoji čelit naší strategií a rozšířit mezinárodní působnost,“ vysvětlil s tím, že kolejová nákladní doprava v Evropě je podle něj pod tlakem. Výrazně se oproti loňsku u ÖBB snížilo i množství přepravených tun nákladů. »

Maďaři zmodernizují stárnoucí vozy CAFMaďaři zmodernizují stárnoucí vozy CAF

11.8.2016 - Cestující na prvním koridoru je znají bezesporu všichni. Někteří je milují, jiní je nenávidí. Řeč je o notoricky známých modrých vozech s šedým pruhem pod okny, které vlastní Maďarské státní dráhy (MÁV-START). Železničáři i cestující se s nimi mohou setkat na vlacích Hungaria, pravidelně jezdících už také řadu let. »

Maďarská rarita: okružní IC přes půl zeměMaďarská rarita: okružní IC přes půl země

21.4.2016 - Zajímavostí na železnici nikdy není dost. Jednou takovou raritou nedaleko od našich hranic je provozování takzvaných okružních InterCity vlaků v Maďarsku. Jejich trasa propojuje dvě největší budapešťská nádraží Nyugati a Keleti. Spojení začalo fungovat teprve před několika lety, ale cestující si ho záhy velice oblíbili. »

THALYS – vínové vlaky slaví dvacetinyTHALYS – vínové vlaky pro vysokorychlostní trati slaví dvacetiny

25.3.2016 - Rok 1996 znamenal pro evropskou vysokorychlostní dopravu další z milníků. Poprvé se rozjely mezistátní vysokorychlostní vlaky pod značkou Thalys a několik let poté byly otevřeny první mezistátní vysokorychlostní tratě. Před rokem 1996 už zajížděly národní rychlovlaky do sousedních zemí, například TGV z Francie do Ženevy nebo německé ICE do Basileje a Curychu, ale teprve projekty Eurostar a Thalys odstartovaly skutečně celoevropský vysokorychlostní dopravní systém. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika