Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Ranžír v České Třebové odbaví víc vlakůRanžír v České Třebové odbaví víc vlaků

30.8.2016 - Čtvrtý svazek kolejí na seřaďovacím nádraží v České Třebové, které je jedním z největších ranžírů v Česku, prošel nedávno celkovou rekonstrukcí. Všech osm nových kolejí v současnosti používá výhradně dceřiná společnost ČD Cargo. Rozposunovává zde relační vlaky směřující do celé republiky, ale i do zahraničí. »

Z Brna vlakem opět o něco rychlejiZ Brna vlakem opět o něco rychleji

16.8.2016 - Cestování vlakem z jihomoravské metropole směrem na Českou Třebovou, respektive Havlíčkův Brod a Prahu, je opět o něco málo rychlejší. V úterý 28. června byl slavnostně zahájen provoz na tříkilometrovém čtyřkolejném modernizovaném úseku mezi brněnskými Židenicemi a Maloměřicemi. »

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnějšíRychlíky na východ Čech jsou komfortnější

9.8.2016 - Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky. »

Spojení do Znojma díky modernizaci zrychlíSpojení do Znojma díky modernizaci zrychlí

28.7.2016 - Letos v červnu byl zaktualizován záměr projektu na revitalizaci vybraných úseků trati z Břeclavi do Znojma. Díky této revitalizaci se zlepší železniční spojení Znojma nejen s Břeclaví, ale i s východní a severní Moravou a Slezskem. Dopravu mezi Brnem a Znojmem – dvěma největšími městy Jihomoravského kraje má však prozatím zastávat páteřní autobusová linka 108, která je součástí Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. »

Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukceProvoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce

19.7.2016 - Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování. »

Rychlíkové vozy Aee dostávají nový kabátRychlíkové vozy Aee dostávají nový kabát

11.7.2016 - Interiéry rychlíkových vozů Aee dislokované v Bohumíně a provozované na rychlících Bohumín – Brno a Brno – Havlíčkův Brod – Praha čeká postupná obnova. »

Vozy Bmz absolvovaly brzdové zkouškyVozy Bmz absolvovaly brzdové zkoušky

7.6.2016 - Zkušební laboratoř Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) uskutečnila o víkendu 13. a 14. května 2016 na ZC Velim jízdní brzdové zkoušky podle vyhlášky UIC 544-1 a při rychlosti 200 km/h. »

Bobinka s Elinkou se vrací na BechyňkuBobinka s Elinkou se vrací na Bechyňku

3.6.2016 - Na jihočeskou Bechyňku se vrátí dvojice historických hnacích vozidel. České dráhy tady spolu s Národním technickým muzeem a Jihočeským krajem budou od začátku června do konce letních prázdnin vypravovat vlaky v čele s kapesní Bobinkou a Křižíkovou Elinkou. Pro další zatraktivnění cestování po této malebné trati okolní města přichystala bohatý kulturní program. »

Brno se stane hlavním domovem PanterůBrno se stane hlavním domovem Panterů

20.4.2016 - Maloměřické depo v Brně se brzy stane jedním z domovů nových elektrických šelem Regio a InterPanterů. Nízkopodlažní jednotky zajišťují postupně od začátku roku vozbu na rychlíkových spojích na lince R19 z Brna přes Českou Třebovou do Prahy a od loňska také na lince R13 z Brna přes Břeclav do Olomouce. Jejich regionální sourozenci brázdí koleje na Brněnsku a Letovicku. Kvůli tomu se v Maloměřicích musel změnit režim práce jak pro zaměstnance pomocného provozu, tak pro údržbáře a opraváře. Navíc se zanedlouho pro panteří smečku začne stavět nová krytá hala. »

Špageta i po čtvrtstoletí brázdí tuzemské kolejeŠpageta i po čtvrtstoletí brázdí tuzemské koleje

8.4.2016 - Dnes jezdí výhradně v dresu dceřiné společnosti ČD Cargo, před necelým desetiletím ale pravidelně vypomáhaly i v osobní dopravě. Lokomotivy řady 731 vznikly na konci 80. let jako zdokonalení předchozí série 730. Kromě dvou prototypů, dodaných v roce 1988, se na přelomu osmdesátých a devadesátých vyrobilo celkem 62 strojů. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika