Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Ranžír v České Třebové odbaví víc vlaků
30.8.2016 - Čtvrtý svazek kolejí na seřaďovacím nádraží v České Třebové, které je jedním z největších ranžírů v Česku, prošel nedávno celkovou rekonstrukcí. Všech osm nových kolejí v současnosti používá výhradně dceřiná společnost ČD Cargo. Rozposunovává zde relační vlaky směřující do celé republiky, ale i do zahraničí. »
Z Brna vlakem opět o něco rychleji
16.8.2016 - Cestování vlakem z jihomoravské metropole směrem na Českou Třebovou, respektive Havlíčkův Brod a Prahu, je opět o něco málo rychlejší. V úterý 28. června byl slavnostně zahájen provoz na tříkilometrovém čtyřkolejném modernizovaném úseku mezi brněnskými Židenicemi a Maloměřicemi. »
Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější
9.8.2016 - Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky. »
Spojení do Znojma díky modernizaci zrychlí
28.7.2016 - Letos v červnu byl zaktualizován záměr projektu na revitalizaci vybraných úseků trati z Břeclavi do Znojma. Díky této revitalizaci se zlepší železniční spojení Znojma nejen s Břeclaví, ale i s východní a severní Moravou a Slezskem. Dopravu mezi Brnem a Znojmem – dvěma největšími městy Jihomoravského kraje má však prozatím zastávat páteřní autobusová linka 108, která je součástí Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. »
Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce
19.7.2016 - Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování. »
Rychlíkové vozy Aee dostávají nový kabát
11.7.2016 - Interiéry rychlíkových vozů Aee dislokované v Bohumíně a provozované na rychlících Bohumín – Brno a Brno – Havlíčkův Brod – Praha čeká postupná obnova. »
Vozy Bmz absolvovaly brzdové zkoušky
7.6.2016 - Zkušební laboratoř Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) uskutečnila o víkendu 13. a 14. května 2016 na ZC Velim jízdní brzdové zkoušky podle vyhlášky UIC 544-1 a při rychlosti 200 km/h. »
Bobinka s Elinkou se vrací na Bechyňku
3.6.2016 - Na jihočeskou Bechyňku se vrátí dvojice historických hnacích vozidel. České dráhy tady spolu s Národním technickým muzeem a Jihočeským krajem budou od začátku června do konce letních prázdnin vypravovat vlaky v čele s kapesní Bobinkou a Křižíkovou Elinkou. Pro další zatraktivnění cestování po této malebné trati okolní města přichystala bohatý kulturní program. »
Brno se stane hlavním domovem Panterů
20.4.2016 - Maloměřické depo v Brně se brzy stane jedním z domovů nových elektrických šelem Regio a InterPanterů. Nízkopodlažní jednotky zajišťují postupně od začátku roku vozbu na rychlíkových spojích na lince R19 z Brna přes Českou Třebovou do Prahy a od loňska také na lince R13 z Brna přes Břeclav do Olomouce. Jejich regionální sourozenci brázdí koleje na Brněnsku a Letovicku. Kvůli tomu se v Maloměřicích musel změnit režim práce jak pro zaměstnance pomocného provozu, tak pro údržbáře a opraváře. Navíc se zanedlouho pro panteří smečku začne stavět nová krytá hala. »
Špageta i po čtvrtstoletí brázdí tuzemské koleje
8.4.2016 - Dnes jezdí výhradně v dresu dceřiné společnosti ČD Cargo, před necelým desetiletím ale pravidelně vypomáhaly i v osobní dopravě. Lokomotivy řady 731 vznikly na konci 80. let jako zdokonalení předchozí série 730. Kromě dvou prototypů, dodaných v roce 1988, se na přelomu osmdesátých a devadesátých vyrobilo celkem 62 strojů. »