Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Bistrovozy čeká omlazovací kúraBistrovozy čeká omlazovací kúra

15.2.2023 - Bistrovozy s oddílem první třídy ARmpee832 projdou částečnou obnovou. Vagony při periodické obnově vyššího stupně dostanou v 1. třídě místo stávajícího linolea nové koberce, renovovány a přečalouněny budou sedačky a počítá se rovněž s instalací modernějšího wi-fi zařízení či nových řídicích jednotek dveří umožňujících stranově selektivní blokování nástupních dveří. »

ČD dokončují novou myčku v Havlíčkově BroděČD dokončují novou myčku v Havlíčkově Brodě

13.2.2023 - Už na jaře začne fungovat nová moderní myčka vlaků na Vysočině. Nové zařízení Oblastního centra údržby Východ (OCÚ) dokáže v maximální míře spořit vodu, protože bude až z 80 % procent využívat vodu recyklovanou. »

Dopravce vybírá starší vagony pro dálkové linkyDopravce vybírá starší vagony pro dálkové linky

10.2.2023 - Nejméně dvacet používaných osobních vozů by mělo posílit do konce kalendářního roku dálkové spoje. České dráhy vypsaly výběrové řízení na multifunkční vozy konstruované pro rychlost 200 km/h. »

České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1

8.2.2023 - České dráhy koupily dalších 11 starších nízkopodlažních vozů Stadler RS1 za 12,995 milionu eur, v přepočtu zhruba 320 milionů korun. Dříve jezdily na německých tratích. Flotila vozidel ČD, známých jako RegioSpider, se tak rozroste na 67 kusů. Záměr odkupu 11 vozů je součástí investičního plánu. »

Do regionů zamíří nové elektrické jednotkyDo regionů zamíří nové elektrické jednotky

6.2.2023 - Cestující hned v několika krajích ČR se dočkají dalších zcela nových vlaků. České dráhy totiž nedávno vypsaly zadávací řízení na dodávku a servis až 47 elektrických jednotek. Ty budou dvousystémové a mají být konstruované pro rychlost až 160 km/h. Předpokládaný objem investice zahrnující pořízení vlaků, některých náhradních dílů a servis po dobu až patnácti let činí 8,4 miliardy korun. »

ČD hledají dodavatele bateriových vlakůČD hledají dodavatele bateriových vlaků

3.2.2023 - Krátce před koncem roku České dráhy vypsaly zadávací řízení na dodání a servis vlaků napájených z trakčního vedení a také z velkokapacitních baterií. Pro potřeby provozu v Moravskoslezském kraji dopravce hledá patnáct vlaků s dojezdem nejméně 80 kilometrů v bateriovém režimu. V budoucnosti navíc plánuje pořízení dalších bateriových vlaků pro různé regiony Česka. »

ČD Ski nabízí slevu na lyžováníČD Ski opět nabízí slevu na lyžování

23.1.2023 - Pro milovníky zimních sportů, kteří se vydají na sjezdovku vlakem, přichystaly České dráhy ve spolupráci s pěti skiareály v tuzemsku i letos zajímavé slevy. Cestující po předložení jízdenky získají atraktivní pětinovou slevu na skipas, na Lipně navíc speciální bonus. Podobná nabídka platí i v zahraničí – u partnerů ve Švýcarsku a na Slovensku. »

DVI měl loni opět napilnoDVI měl loni opět napilno

19.1.2023 - Druhá polovina uplynulého roku byla v Dopravním vzdělávacím institutu (DVI) plná aktivit. DVI například připravil školení v oblasti soft skills. Své měkké dovednosti v něm rozvíjeli zaměstnanci VUZ nebo DPOV. Ve spolupráci s ČD Cargo DVI dokončil kurz pro strojvedoucí dopravce DB Cargo AG. »

Na Olomoucku se zabydlují RegioPanteryNa Olomoucku se zabydlují RegioPantery

16.1.2023 - V návaznosti na čerstvě dokončenou elektrizaci tratě z Olomouce přes Uničov do Šumperka se cestující dočkávají nejen spolehlivějšího spojení na významné spojnici Hané s Jeseníky, ale také komfortnějšího cestování. Na trať se totiž postupně vydávají nové elektrické jednotky RegioPanter, jichž má být v konečném součtu na začátku příštího roku dohromady 27. Plnohodnotně využijí přednosti modernizované tratě od června 2023. »

Elektricky vlaky jezdí přímo až do KadaněElektricky vlaky jezdí přímo až do Kadaně

12.1.2023 - S novým jízdním řádem 2023 ČD v prosinci zahájily elektrický provoz na lince U1 z Děčína do Kadaně v úseku Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí. Umožnila to dualizace stejnosměrných jednotek RegioPanter řady 440 a elektrifikace odbočné tratě do Kadaně předměstí. Na rozdíl od zbytku provozu v Ústeckém kraji tato odbočka využívá soustavu 25 kV 50 Hz. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika