Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Třetí koridor na Těšínsku překonává území ovlivněná těžbou uhlíTřetí koridor na Těšínsku překonává území ovlivněná těžbou uhlí

3.4.2014 - Hlavní a předjízdné koleje na nádraží v Českém Těšíně dostanou v průběhu letošního a příštího roku nový kabát. Za pomoci evropských peněz se budou rekonstruovat zhlaví, zabezpečovací zařízení, později ale také podchody a nástupiště tohoto významného slezského přestupního železničního uzlu, který se stane od příštího roku zcela bezbariérovým. Na Český Těšín ještě letos kontinuálně naváže stavba dalšího koridorového úseku směřujícího do Karviné a Dětmarovic. »

Výluka na třetím koridoru způsobila úzké hrdlo před Rokycany Výluka na třetím koridoru způsobila úzké hrdlo před Rokycany

20.3.2014 - Stavba třetího tranzitního koridoru se posunula v současné době na Rokycansko. Zde se nyní železničáři potýkají s náročnými výlukami. Ty se dotýkají veškeré vlakové dopravy. Od letošního ledna se tak zkomplikovala situace v traťovém úseku Rokycany – Chrást u Plzně, kde se cestující musí obrnit trpělivostí. Právě tam se jezdí pouze po jedné koleji, což může mít za následek nepříjemné zpoždění. »

Jazykové kurzy uzavřely vzdělávací projektJazykové kurzy uzavřely vzdělávací projekt

20.3.2014 - Na stránkách časopisu Železničář jste se již v minulosti mohli dočíst o realizaci kurzů, které se uskutečnily v rámci projektu „Rozvoj dovedností zaměstnanců provozu Českých drah“. Do těchto kurzů, organizovaných Odborem personálním, byli zaměstnanci vybíráni ve spolupráci s organizačními složkami. Na ně navazovalo jazykové vzdělávání v anglickém a německém jazyce. Jazykové výuky se zúčastnili jak začátečníci, tak pokročilí; podle znalostí byli účastníci rozděleni do skupin, aby byla výuka efektivní a získané dovednosti co nejvíce využitelné v každodenní praxi. »

Vyčistili jsme areál v Brodku u Přerova od půdy zamořené impregnací dřevaVyčistili jsme areál v Brodku u Přerova od půdy zamořené impregnací dřeva

13.3.2014 - Jednou z nejvíce postižených lokalit ve správě RSM Olomouc byl průmyslový areál bývalého Mostního obvodu v Brodku u Přerova. Nacházela se tam totiž dvě ohniska s masivní kontaminací zeminy. Již v roce 2009 podaly České dráhy žádost o dotaci na sanaci staré ekologické zátěže z Operačního programu Životní prostředí. Jedna z podmínek Evropské unie zněla, aby současný majitel a jeho právní předchůdce nebyli původcem znečištění zeminy. To jsme splnili, protože masivní znečištění látkami sloužícími k impregnaci dřeva pochází z let 1920–1953, kdy lokalitu ještě nespravovaly Československé státní dráhy. »

Po patnácti letech konečně vzniká koridor přes KlánovicePo patnácti letech konečně vzniká koridor přes Klánovice

6.3.2014 - S modernizací úseku Praha-Běchovice – Úvaly se mělo začít už před neuvěřitelnými patnácti lety. Jeden z posledních nerekonstruovaných úseků 1. koridoru teď ale konečně zmizí. Železničáři i cestující se v letošním roce musí však připravit na výluky. Část dálkových vlaků bude občas mezi Prahou a Kolínem jezdit odklonem přes Lysou nad Labem. »

Sbíráme návrhy od vozíčkářů, jak vylepšit modernizované rychlíkové vozySbíráme návrhy od vozíčkářů, jak vylepšit modernizované rychlíkové vozy

20.2.2014 - Sbíráme návrhy od vozíčkářů, jak vylepšit modernizované rychlíkové vozy Pozvali jsme na pražské hlavní nádraží cestující s omezením pohybu, aby nám ukázali, co je nejvíce trápí při cestě modernizovaným vozem Českých drah. Nebyla to schůzka samoúčelná. Získané poznatky se využijí při dodatečných úpravách ještě v letošním roce. Vozíčkáři se vyjadřovali nejen ke snadnosti nástupu, ale podrobně probírali i všechny části vozu. »

Železniční plesání v taktu sambyŽelezniční plesání v taktu samby

6.2.2014 - Reprezentační ples železničářů, v pořadí již dvacátý druhý, se tentokrát uskutečnil pod hlavičkou SŽDC. Prestižní společenská akce proběhla tradičně v Národním domě na pražských Vinohradech v sobotu 25. ledna. »

Flotila západočeských RegioSharků je již kompletníFlotila západočeských RegioSharků je již kompletní

6.2.2014 - Poslední z osmi nových motorových jednotek RegioShark určených pro západní Čechy slavnostně vyplula na koleje. Vozidla, která Českým drahám dodal polský výrobce PESA Bydhošť, přijížděla do Karlovarského kraje od září 2012 a poslední byla do provozu zařazena na konci loňského roku. Právě osmý RegioShark, konkrétně vozidlo číslo 844.024, se stal hlavním aktérem zvláštní jízdy z Chebu přes Aš do Hranic v Čechách a zpět, která proběhla v předposlední lednový den. »

Jména vlaků jako billboard? Pozorně sledujeme slovenský experimentJména vlaků jako billboard? Pozorně sledujeme slovenský experiment

6.2.2014 - Jména firem a značky jejich zboží se už dostávají nejen do názvů sportovních utkání, hal nebo hudebních hitparád, ale ve stále větší míře pronikají i do dopravy, železnici nevyjímaje. Na Slovensku se rozhodli, že z finančních důvodů vyjedou vlaky reklamě vstříc, a tak ZSSK přejmenovala na základě obchodních smluv řadu spojů. Půjdou touto cestou také České dráhy? »

Dokážete si představit cestování se zavřenýma očima?Dokážete si představit cestování se zavřenýma očima?

22.1.2014 - Už jste někdy cestovali vlakem potmě? Možná se vám to stalo nedobrovolně, když nastaly technické problémy, ale naši nevidomí nebo slabozrací spoluobčané to považují za samozřejmost. Zvláště když používají železnici pravidelně. Jakákoli překážka ve stanici nebo ve vozidle pak může způsobit zdržení. Zkuste se na chvilku podívat na cestování jejich očima. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika