Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Supervýluka v Ústí nad Orlicí kvůli dostavbě nové estakády na koridoruSupervýluka v Ústí nad Orlicí kvůli dostavbě nové estakády na koridoru

28.8.2014 - Je-li kulový blesk synonymem největší akce v dějinách stěhování, podobnou výjimečnost zaujímala dlouho plánovaná výluka, která zasáhla všechny cestující a zaměstnance od páteční noci 15. srpna do nedělního poledne 17. srpna mezi Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou. Tento termín nebyl vybrán náhodou – provoz je v tomto období nejslabší. »

Večer s Aloisem Nebelem na nejkrásnějším nádražíVečer s Aloisem Nebelem na nejkrásnějším nádraží

28.8.2014 - Mělo to být původně autorské čtení Jaroslava Rudiše pro zhruba dvacítku známých a kamarádů v čekárně stanice v Rynolticích. Lidí ale přijel plný vlak. A přidali se další z konvoje aut zaparkovaných na příjezdové silnici a samozřejmě místní. Nakonec se přes dvě stě hlav silný dav díky prozíravosti organizátorů a předpovědi počasí taktak vešel do sálu místního kulturního domu. Byl to příjemný, až rodinný večer s úryvky z díla spisovatele, který má těsný vztah k železnici. Jak se Jaroslav Rudiš „přiznal“ před zaplněným sálem, jeho děda Alois pracoval jako výhybkář ve stanici Zákupy. »

Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železniciDlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

13.8.2014 - Na řadě tratí probíhají v létě modernizace nebo nezbytné opravy, před otevřením jsou dokonce i nové zastávky. S tím vším je spojená výluková činnost a leckde náhradní autobusy. Stavební činnost sice komplikuje život cestujícím, ale chvilkové nepohodlí bude vesměs vynahrazeno moderním a rychlejším vlakovým spojením. Podívejme se ve zkratce na výčet několika nejdůležitějších výluk. »

Mezi Prahou a Moskvou byly nasazeny nové lůžkové vozy Mezi Prahou a Moskvou byly nasazeny nové lůžkové vozy

13.8.2014 - Prestižní spoj EN Vltava se může pochlubit zajímavou novinkou v podobě nasazení nových lůžkových vozů, které byly vyrobeny ve vídeňském závodě společnosti Siemens. Nabízejí o něco vyšší komfort než jejich předchůdci, takže kvalita cestování mezi českým a ruským hlavním městem se na turisty vyhledávaném spoji jednoznačně zvýšila. Do každého vozu se vejde až 32 cestujících, kterým se dostane takřka luxusního pohodlí. »

Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motorákyNa lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

30.7.2014 - Před více než rokem se ve stanici Plaňany nacházel asi metr vody od rozvodněné Výrovky. V okolí se valily voda a bláto z polí na trať, takže některé propustky byly ucpány. Mezi zastávkami Žabonosy a Zalešany byl sesutý svah. Provoz na dlouhé měsíce ustoupil následkům vodního živlu. To už je ale minulostí. V sobotu 28. června byla trať mezi Pečkami a Kouřimí po popovodňové výluce slavnostně znovu zprovozněna. (Jako oficiální datum obnovení provozu se ale uvádí 27. června.) »

Vlak Lustig potřetí šířil příběh odvahy i zla Vlak Lustig potřetí šířil příběh odvahy i zla

30.7.2014 - Pět českých, moravských a slezských nádraží se v průběhu července stalo kulisou pro divadelní představení Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou. Již třetím rokem smutný příběh z pera Arnošta Lustiga, i díky autentičnosti scény v prostorách železničních stanic a soupravy vlaku věrně dokreslující podmínky židovských transportů, láká tisíce lidí. Během 55 repríz ho přišlo zhlédnout na 12 tisíc diváků. Zatím poslední představení se odehrálo v Poděbradech. Už v příští sezoně ale chtějí pořadatelé projekt vyvézt i za hranice republiky. »

Zajišťujeme kompletní spojení přes Subotici do BaruZajišťujeme kompletní spojení přes Subotici do Baru

17.7.2014 - Cesta lůžkovými vozy bývá označována za nejpohodlnější způsob přepravy na dlouhé trasy. Tradicí jsou i vyhledávané sezonní spoje na dovolenou do hor, ale i k moři. České dráhy tento rok provozují dva komerčně úspěšné spoje do chorvatského Splitu a černohorského Baru, kam lze dojet klimatizovanými lůžkovými vozy. V případě Baru ale kvůli vrtochům přírody vypomáhají v části trasy náhradní autobusy, které zajišťují ČD. »

Vycházíme vstříc handicapovaným zákazníkůmVycházíme vstříc handicapovaným zákazníkům

17.7.2014 - Myslíme i na zdravotně postižené cestující. Právě pro ně České dráhy upraví 64 rychlíkových vozů řady Bbdgmee, přičemž tato modernizace bude stát celkem 16 milionů korun. Důkazem může také být, že vzrůstá počet objednávek bezbariérových vozů přes internet. Handicapovaní občané by rovněž měli získat možnost pracovat i pro potřeby ČD. Tyto informace zazněly na společném brífinku s Národní radou osob se zdravotním postižením na pražském hlavním nádraží. »

Třináct týmů vlakových čet soutěžilo o fotbalový pohárTřináct týmů vlakových čet soutěžilo o fotbalový pohár

26.6.2014 - Někteří železničáři ve volném čase chodí do divadla nebo na výlety – jiní zase pravidelně hrají fotbal. Tento sport je sice obecně považován za mužskou záležitost, ale u Českých drah to zcela neplatí. U vlakového doprovodu osobní dopravy hrává s velkým nasazením i několik žen, které své mužské protějšky leckdy svým nasazením trumfnou. Poslední velké klání se odehrálo poslední květnový týden ve Valašském Meziříčí, pomyslné bráně do nedalekých Beskyd, kde se opět soutěžilo o pohár ředitele VDOD. »

Ostravský veletrh Czech Raildays s railjetem v hlavní roliOstravský veletrh Czech Raildays s railjetem v hlavní roli

26.6.2014 - Jubilejní patnáctý ročník veletrhu drážní techniky Czech Raildays, na němž se pravidelně setkává odborná i laická veřejnost, byl letos především ve znamení nové soupravy ČD railjet. Ta dorazila na ostravské výstaviště vlastní silou na zvláštním nedělním spoji. Návštěvníci si mohli navíc prohlédnout celou řadu dalších exponátů, mezi kterými nechyběla například dvousystémová jednotka RegioPanter nebo modernizovaný rakouský vůz řady Bmz. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika