Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel a prováděných prací a také na plány týkající se posílení konkurence v oblasti obnovy a údržby vozidel. »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem obchází staveniště nyní již dokončeného skeletu moderního dopravního uzlu spojujícího tratě právě do Kralup, do Kladna a na pražské letiště, tramvajové zastávky a stanici metra C. »
Stav exteriérů Elefantů se zlepšil, na řadě jsou nyní interiéry
22.10.2024 - Boj s vandalismem v jednotkách CityElefant jezdících v pražské aglomeraci je nesmírně nákladný, ale postupně se začíná vyplácet. Už nyní lze pozorovat výrazné zlepšení jejich venkovního vzhledu, série opatření proti útokům vandalů pak bude v dohledné době znát i v jejich interiérech. Tak jako u exteriéru má pomoci kombinace zvýšené údržby a několika technických opatření, která sice stojí nemalé prostředky, ale zároveň prokazují účinnost. Pojďme si je představit. »
V Havlíčkově Brodě vyroste nová opravárenská hala
11.10.2024 - Především k zajištění kvalitního servisu nových jednotek RegioPanter a RegioFox bude sloužit zcela nová opravárenská hala v depu kolejových vozidel v Havlíčkově Brodě. Její výstavbu umožní smlouva, kterou České dráhy nedávno podepsaly s firmami Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE. Smluvní cena činí více než 235 milionů korun bez DPH. »
Banány, Plecháče a Bastardi brzy odejdou na zasloužený odpočinek
13.9.2024 - Kvůli zavedení evropského zabezpečovače ETCS na železničních koridorech z Prahy do Ostravy, z Ostravy do Břeclavi a z Břeclavi do Prahy od 1. ledna 2025 zmizí z tuzemských tratí další letitější lokomotivy. V některých případech poslední zástupkyně vybraných řad doslouží příští, nejpozději pak přespříští rok v místech, kde začne výhradní provoz pod dohledem ETCS po roce 2025. »
Po Branickém mostě opět jezdí vlaky
18.8.2024 - Branický most se po šedesáti letech dočkal jižní koleje. Koncepčně dvoukolejná stavba byla po desetiletí provozována pouze jako jednokolejná, a to včetně navazujícího úseku do Krče a dále. Přestože se o plánovaném zdvoukolejnění debatovalo historicky mnohokrát, klíčová část převážně nákladní branické spojky z Radotína do Vršovic odvádějící zátěž mimo pražské centrum se dočká plného provozního profilu teprve v letošním roce. Se začátkem prázdnin byl obnoven provoz po jedné traťové koleji, druhá by měla být zprovozněna na podzim. »
Smíchov a Masaryčka se proměnily ve staveniště
8.8.2024 - Přestože se práce na rekonstrukci Masarykova nádraží zpočátku soustředily převážně na prostor kolem sedmé koleje, se začátkem léta začaly ovlivňovat provoz mnohem více. Linky S2 a S22 provozované v Praze se musely přestěhovat na hlavní nádraží, městská linka S34 je pak nově výchozí z Vysočan. Ještě dramatičtější proměnou pak prochází prozatím zejména okolí další důležité pražské stanice – Smíchova. »
Vliv proměny vozidlového parku na jeho údržbu
24.7.2024 - Cestující pří jízdě vlakem zpravidla upřednostňují moderní vozidla. Proto je pozitivní, že se Českým drahám daří starší vagony, jednotky a soupravy postupně nahrazovat novými. To však klade další a nemalé nároky na techniky, kteří se zabývají údržbou těchto moderních vozidel. »
Práce na kladenském S-bahnu se blíží k závěru
18.7.2024 - Trať mezi kladenským centrálním nádražím a stanicí Kladno-Ostrovec přes zastávku Kladno město sice měří pouze lehce přes pět kilometrů, práce na její modernizaci však svým rozsahem patří mezi nejvýznamnější tuzemské železniční stavby. A přestože má být definitivně dokončena až příští rok, již nyní jsou zásadní úpravy před dokončením a počátkem června se uskutečnilo pokládání první koleje v celém úseku. »
V Pardubicích slouží nová zastávka i lávka
10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou zastávku blíže k centru krajské metropole a přímo na hlavním nádraží vznikla i nová železniční lávka. »