Železničář / Seznam článků
Seznam článků
ČD chtějí pořídit další Taurusy
22.6.2021 - České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus. Mají evropský zabezpečovač ETCS, jsou schválené pro provoz na území České republiky i v okolních státech a dovedou jezdit rychlostí až 230 km/h. ČD je chtějí nasadit na linku Ex4 z Ostravska přes Břeclav do Vídně a Grazu. »
Nové vlaky ponesou název InterJet
4.6.2021 - České dráhy ještě letos nasadí do provozu padesát moderních vozů s novou produktovou značkou InterJet. Deset pětivozových souprav z produkce konsorcia Siemens Mobility-Škoda Transportation nabídne cestujícím Západních expresů a rychlíků Krušnohor zcela novou kvalitu služeb. Název pro dálkové vlaky vybírali zaměstnanci dopravce i samotní cestující prostřednictvím sociálních sítí. Název InterJet současně spojuje notoricky známé produkty InterPanter a ČD railjet. »
RegioSpideři si ve Veselí dopřávají komplexní péči
6.5.2021 - Pro udržení vysoké míry spolehlivosti a bezpečnosti motorových jednotek Stadler Regio Shuttle RS1 je nezbytné přesně dodržovat plánované stupně preventivních kontrol a oprav těchto vozidel. Jejich nejvyšší stupně dlouhodobě pro České dráhy provádí dceřiná společnost DPOV. »
Flotilu Vectronů ČD posílilo dalších šest strojů
4.5.2021 - České dráhy převzaly v březnu od společnosti Rolling Stock Lease do nájmu všech šest vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Dopravce tím rozšířil flotilu těchto strojů ze stávajících jedenácti na sedmnáct kusů. Nové přírůstky jsou určeny pro linku R18 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště, zpočátku ve formě zkušebního provozu. V čele spojů se objevily během března. »
Pendolina si dopřávají velkou údržbu
3.5.2021 - Za běžného provozu patří jednotky řady 680 Pendolino k nejvytíženějším vlakům Českých drah. Šest ze sedmi souprav je obvykle nasazeno každý den a denní průměrný běh dosahuje přes 1 100 km. Teď jsou však kvůli snížené poptávce po cestování kvůli epidemii koronaviru častěji odstaveny, což umožňuje jejich rozsáhlejší opravy a údržbu. »
Rok železnice připomene zvláštní vlak
30.4.2021 - Letošní rok je pro železničáře zcela mimořádný. Začal Evropský rok železnice – událost, která zde doposud nebyla a v následujících desetiletích nepochybně hned tak nebude. Poprvé v historii Evropské unie je takto vyznamenán druh dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí. Celou kampaň doprovodí Evropský vlak. Za více než měsíc projede celý starý kontinent. Na své pouti zastaví i v Praze. »
Panterům poslouží nové útočiště
29.4.2021 - Středisko údržby Českých drah v Brně-Maloměřicích se může od začátku března pochlubit novou nejmodernější halou pro údržbu elektrických jednotek a vratných souprav. Vlakům, ale i technikům se tak dostalo špičkového pracoviště. V budoucnu by se v hale mohly servisovat i jednotky v majetku Jihomoravského kraje. »
VUZ zkoušel rušení satelitního signálu
23.4.2021 - Zkušební Centrum Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) Velim má za sebou měření, které mělo ověřit podmínky pro nasazování bezpečných vlakových lokátorů na bázi GNSS systémů (globální družicový polohový systém – GPS nebo GLONASS) na tuzemské železniční síti. »
22.4.2021 - Motorová jednotka 844.005, poničená při loňské mimořádné události u Perninku na Karlovarsku, se v plzeňském Oblastním centru údržby probouzí k životu. Krátce po tragické srážce a komisionální prohlídce bylo totiž rozhodnuto, že poškození není tak fatální, aby RegioShark nešel opravit svépomocí z dodaných náhradních dílů. Hůře však dopadl řídicí vůz 914.034 jednotky RegioNova, se kterým se Shark srazil. Ten bude sešrotován. »
Panter poprvé vyjel na Lipenku
20.11.2020 - Na Lipence, trati spojující Rybník s Lipnem nad Vltavou, se poprvé objevil RegioPanter Českých drah. Elektrická jednotka 650.001 se koncem října stala součástí zkoušek přechodnosti a jízdy v obloucích menších než 150 metrů. »