Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Tlačíme na zvyšování rychlosti na koridoru pro dálkové i regionální spojeTlačíme na zvyšování rychlosti na koridoru pro dálkové i regionální spoje

25.10.2012 - O zvyšování rychlosti na tratích se obvykle hovoří v souvislosti s jejich modernizací. České dráhy ale přiměly správce infrastruktury ke změnám i bez rozsáhlých stavebních úprav. Od 1. listopadu tak některé vlaky pojedou rychleji mezi Českou Třebovou a odbočkou Zádulka. Obdobně se stalo v minulých letech i na dalších úsecích. »

Nasazujeme osvědčeného Plecháče pro vratné soupravy na BrněnskuNasazujeme osvědčeného Plecháče pro vratné soupravy na Brněnsku

11.10.2012 - Na několika tratích v republice jsme si již zvykli na pravidelný provoz vratných souprav Push-Pull. Jejich důležitým článkem jsou řidicí vozy řady 961, pro které se ujala milá přezdívka Sysel. Tyto vozy komunikují s upravenými lokomotivami řad 163 a 363. Na jednom z čel vratných souprav ale můžeme vidět i starší elektrický stroj řady 242, známý jako Plecháč. »

Pendolina procházejí oční operací, dostávají výkonnější světlaPendolina procházejí oční operací, dostávají výkonnější světla

27.9.2012 - V Depu kolejových vozidel Praha se u jednotek Pendolino rozhodli k postupné výměně návěstních světel a dálkových reflektorů. Nová světla jsou nejen úspornější, ale současně výkonnější. Zvyšují tak nejen viditelnost, čímž ulehčují práci strojvedoucím, ale rovněž pomáhají zlepšovat bezpečnost železniční dopravy. »

Taurusy rekuperují i na stejnosměrném systémuTaurusy rekuperují i na stejnosměrném systému

13.9.2012 - Rakouské lokomotivy řady 1216, které si pronajímají České dráhy, jsou po čtyřech letech provozu na našich kolejích o něco efektivnější. Na počátku léta dostaly povolení navracet energii vzniklou využíváním elektrodynamické brzdy (EDB) i na stejnosměrné napájecí soustavě, což umožňuje uspořit až 25 procent odebrané energie. »

Peršingy a Esa WTB: Stroje se smyslem pro SyslaPeršingy a Esa WTB: Stroje se smyslem pro Sysla

30.8.2012 - V listopadu loňského roku se objevily v provozu nové řídicí vozy řady Bfhpvee295, známější pod přezdívkou Sysel. Protože Syslové umějí komunikovat pouze se stroji vybavenými technologií WTB (Wire Train Bus), České dráhy si nechaly upravit u firmy CZ LOKO několik starších lokomotiv. Jde zejména o řady 163 a 362, které dostaly do vínku nejen schopnost komunikace po digitálním rozhraní, ale i několik dalších zajímavých funkcí. »

Přestavba Přerova změnila nádraží v provizorium Přestavba Přerova změnila nádraží v provizorium

9.8.2012 - Od září 2009 probíhá celková modernizace přerovského uzlu. Tato rozsáhlá železniční stavba je obtížná i z hlediska provozního, neboť prakticky vylučuje delší přerušení provozu výlukovou činností. Přes všechen stavební ruch jsou však zpoždění vlaků minimální, a to především díky součinnosti stavbařů a železničářů. »

Periodické opravy vozidel budou levnější o více než miliarduPeriodické opravy vozidel budou levnější o více než miliardu

26.7.2012 - Zajistit údržbu a opravy rozsáhlého a rozmanitého vozidlového parku Českých drah není jednoduchá ani levná záležitost. Díky dobře nastavenému výběrovému řízení však lze uspořit nemalé prostředky. Příští čtyři roky bude tuto činnost zajišťovat sedm firem. Hodnota uzavřených smluv činí 5,3 miliardy korun, což je výrazně méně, než se čekalo. »

Výroba šumperských Regionov po sedmi letech končí Výroba šumperských Regionov po sedmi letech končí

12.7.2012 - Žluto-zelenou Regionovu, která brázdí koleje ve všech krajích republiky, zná už kdekdo. Přitom je to teprve sedm let, kdy první jednotka přijela do Středočeského kraje. Letos už dostávají České dráhy poslední kusy, některé i s netradičními polepy. Projekt na radikální technickou přestavbu motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010 právě končí. »

Rychnovská lokální dráha zažívá boom u cestujících i u nákladuRychnovská lokální dráha zažívá boom u cestujících i u nákladu

28.6.2012 - Je sice pouhých 15 kilometrů dlouhá, ale svými výkony v rámci obvodu KCOD Hradec Králové tato trať rozhodně nepatří mezi popelky. To platí i z pohledu nákladního dopravce ČD Cargo, který obsluhuje zdejší automobilku. Řeč je o trati SŽDC číslo 022 při úpatí Orlických hor. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika