Železničář / Seznam článků
Seznam článků
ČD objednaly 50 Vectronů pro rychlost 230 km/h
6.5.2022 - České dráhy podepsaly v závěru března smlouvu se společností Siemens Mobility ČR smlouvu na nákup padesáti lokomotiv Siemens Vectron MS pro maximální rychlost 230 km/h. Součástí kontraktu je full servis na 15 let. Určeny jsou pro provoz na konvenčních i vysokorychlostních tratích. Dopravce je nasadí na spoje do Německa, Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. Dodávány by měly být postupně od prosince 2025. »
Před 20 lety se na běžné trati v ČR prvně jelo rychlostí 200 km/h
5.5.2022 - Byla to událost, o níž se svého času především mezi železničáři a experty z oboru mluvilo hodně dlouho. V dubnu roku 2002 se poprvé v historii prohnal vlak po českém území na veřejně provozované trati rychlostí přesahující 200 km/h. Vytvořil tak rekord na běžných železničních kolejích v ČR mimo zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), kde se pochopitelně jelo už i vyšší rychlostí. »
České dráhy loni opět přepravily více handicapovaných cestujících
22.4.2022 - I přes pokračující pandemii covid-19 a platnost řady opatření se do vlaků začali vracet také cestující s handicapem, kteří při cestě vyžadují asistenci dopravce. Podle objednávkového systému jich loni cestovalo více než 5 100, což je meziročně o 600 cestujících více. Letos pro ně České dráhy připravily největší nabídku bezbariérových vlaků v historii – celkem 5 385 spojů, podstatná část z nich je nízkopodlažní. »
ČD začaly školit strojvedoucí pro provoz pod dohledem ETCS
21.4.2022 - Školení a výcvik strojvedoucích, kteří v příštích letech budou jezdit s hnacími vozidly na tratích vybavených moderním vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS, zahájily v těchto dnech České dráhy. Do konce roku průpravou projdou desítky až stovky prvních strojvedoucích. ČD během roku zahájí zkušební provoz pod dohledem ETCS na několika železničních tratích. »
PESA Bydgoszcz vyrábí jednotky pro České dráhy
19.4.2022 - Kontrolního dne výroby nových dieselových jednotek PESA 847 v polské Bydgoszczy se na konci února zúčastnila delegace Českých drah pod vedením místopředsedy představenstva Michala Krause. ČD aktuálně závazně objednaly 66 těchto moderních, klimatizovaných, nízkopodlažních jednotek určených především pro regionální dopravu v jednotlivých krajích. »
Výletní vlaky se probudily ze zimního spánku
14.4.2022 - V původně plánovaném termínu – poslední březnový víkend – začala letošní turistická sezona na železnici v Praze a Středočeském kraji. České dráhy ve spolupráci s Pražskou integrovanou dopravou, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem začaly opět vypravovat oblíbené vlaky do známých atraktivních míst v celém regionu. »
Obnovu lanovky na Ještěd urychlí memorandum
13.4.2022 - České dráhy, Liberecký kraj, statutární město Liberec a TMR Ještěd uzavřely začátkem března memorandum k obnově lanové dráhy z Liberce-Horního Hanychova na Ještěd. Podepsaná listina by podle signatářů měla pomoci připravit nejvhodnější a především nejefektivnější model spolupráce při obnově a provozu lanovky na Ještěd. »
Do Střezimíře se vydaly Bardotky
12.4.2022 - Dvojice motorových lokomotiv 749.250 a 749.008, přezdívané Bardotky či Barčy, nakonec stanula v čele zvláštního vlaku, který se poslední březnovou sobotu vydal z Prahy do Střezimíře a Tábora. Původně plánovaná Rosnička 464.202 nemohla kvůli přetrvávajícímu suchu a v souvislosti s ním vyhlášenému zákazu jízd parních strojů vyjet. »
ČD ověřily provoz Vectronu s netrakční jednotkou railjet
11.4.2022 - České dráhy ve spolupráci se společností Siemens Mobility uskutečnily ve dnech 22. až 24. března praktické ověření spolupráce lokomotiv Vectron s netrakční jednotkou railjet. Cílem zkoušky bylo reálné otestování a doladění spolupráce softwaru na lokomotivách řady 193 Siemens Vectron, které provozují ČD, a modrých netrakčních jednotek ČD railjet. »
Když se vlakem prchalo za železnou oponu
8.4.2022 - Systém ostnatých drátů, betonových stěn, minových polí, strážných stanovišť a samostřílů. Tak kdysi vypadala železná opona. Hranice, která bezmála čtyřicet let oddělovala Československo řízené moskevskými politiky od svobodného západního světa. Hlavním cílem zátarasů bylo zastavit úprk občanů naší země, byť to takto propaganda nikdy neuváděla, a naopak vždy zdůrazňovala ochranu republiky před nájezdy západních agentů a dalších živlů. Připomeňte si s námi několik příběhů z té doby, v nichž hrál hlavní úlohu při útěku právě vlak. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »