Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Moravskoslezské muzeum se rodí díky dobrovolníkůmMoravskoslezské muzeum se rodí díky dobrovolníkům

14.3.2013 - Myšlenka založit železniční muzeum Moravskoslezského kraje nabrala reálné obrysy již v roce 2000. Tehdejší Správa dopravní cesty Českých drah připravovala projekt na rekonstrukci historické výpravní budovy na nádraží Ostrava střed, kde současně navrhla prostory pro zamýšlenou expozici. Ta má být otevřena už letos na podzim. O vybudování muzea se mezi dalšími zasloužil i jeho ředitel Vojtěch Hermann. »

Jarda z Kladna dokáže naslouchat duším parních titánůJarda z Kladna dokáže naslouchat duším parních titánů

1.3.2013 - Láska k železnici má všelijaké podoby. Stejně tak zasahuje lidi z rozličných sociálních skupin. Pro bývalého zedníka Jardu z Kladna, který žije na okraji společnosti, má nahrávání zvuků vlaků silnou emocionální hodnotu. Výstředního šotouše můžete potkat jak na nostalgických akcích Českých drah, tak kdekoli podél kolejí. »

Archivář a dokumentarista na Kroměřížské drázeArchivář a dokumentarista na Kroměřížské dráze

11.2.2013 - Stále se usmívající mladík snad nesmí chybět na žádné jízdě historického vlaku na střední Moravě. Poznáte ho zpravidla podle fotoaparátu, který má vždy u sebe. Stanislav Plachý jako člen a aktivista občanského sdružení Kroměřížská dráha pomáhá organizovat řadu nostalgických akcí a plánuje i vydání odborné knihy o historii železnice v regionu. »

Na soukromé prohlídce pokladů ve střekovské vodárně Na soukromé prohlídce pokladů ve střekovské vodárně

24.1.2013 - Ústecká vodárna s čerpací stanicí se udržela v provozu s parním strojem prakticky sto let. Fungovala od roku 1874 až do doby, kdy sem byla už jen nakrátko dodána elektrická čerpadla. Dnes je kulturní památkou a o její stav se s láskou stará Zdeněk Dundr. Ten nás také provedl mezi dochovanými a postupně obnovovanými poklady uvnitř vodárny, která naštěstí odolala zubu času. »

Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu Lásku k železnici mu nesebralo ani drama na přejezdu

12.1.2013 - „Hlavně ze mě prosím nedělejte žádného hrdinu. Při té nehodě určitě jiní zařizovali víc,“ říká Miroslav Ofukaný, strojvedoucí DKV Praha, oceněný u příležitosti Dne železnice 2012. Faktem ale je, že při dotyčné mimořádné události byl sám raněn a v tomto stavu pomáhal dalším zraněným. »

Jahodový vlakvedoucí a jihočeský železniční poetaJahodový vlakvedoucí a jihočeský železniční poeta

2.1.2013 - Ačkoli takřka denně obléká modré sukno uniformy, jeho životní filozofie má barvu spíše růžovou. Vlakvedoucí z Veselí nad Lužnicí a věčný optimista František Tylšar v sobě objevil dar, jak vyjádřit svůj pozitivní pohled na život veršem. Říká, že inspirací je mu částečně jeho profese, díky které se stává součástí zajímavých životních příběhů, ale i krásnější polovina lidstva. »

Trojice zaměstnanců, která dostala cestující do bezpečíTrojice zaměstnanců, která dostala cestující do bezpečí

22.11.2012 - Případ lidské i profesionální solidarity se udál letos v květnu v Uhersku při hrozivě vyhlížející železniční nehodě. Vlak EuroCity směřující z Budapešti do Berlína vrazil v plné rychlosti do automobilu stojícího na přejezdu. Zaklíněné auto i lokomotiva začaly po nárazu hořet. Díky zásahu strojvedoucího, vlakvedoucí a průvodčího nedošlo k ohrožení cestujících a materiální škody byly omezené. »

Balt-Orient expres ʹ89: Tragédie zahalená v mlze revoluceBalt-Orient expres ʹ89: Tragédie zahalená v mlze revoluce

8.11.2012 - Bylo 9. listopadu 1989. V Berlíně padala nenáviděná zeď, v českém Polabí zatím jen mlha. Právě do hlavního města NDR mířil mezinárodní expres, který mlhavým oparem u Lovosic neprojel. Hrůzostrašná nehoda Balt-Orient expresu 372 je dodnes opředena legendami i konspiračními teoriemi s příchutí sametové revoluce. V mlze u Nových Kopist ale zemřelo šest lidí kvůli tomu, že vlakový zabezpečovač neodhalil chybu člověka včas. »

Párek nebo svíčkovou? Stevardi v Pendolinu je donesouPárek nebo svíčkovou? Stevardi v Pendolinu je donesou

25.10.2012 - Nastupoval jsem do vlaku Pendolino něco po desáté dopoledne. Dostal jsem chuť na malou snídani, a tak jsem se přesunul do bistrovozu. Tam již obsluhovali stevardi společnosti JLV Patrik Barták a Eva Hermanová. Na rozdíl ode mne pracovali už od půl šesté ráno, kdy jednotka vyjela z Ostravy. Navíc bylo pondělí, takže počet cestujících, tedy i strávníků, výrazně převyšoval průměr. »

Příkladní a stateční zaměstnanci byli oceněni ke Dni železnicePříkladní a stateční zaměstnanci byli oceněni ke Dni železnice

11.10.2012 - Tak jako každý rok udělil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda u příležitosti Dne železnice ocenění těm zaměstnancům společnosti, kteří významným způsobem přispěli k záchraně lidských životů, zdraví cestujících nebo zabránili velkým materiálním škodám. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | 240 | 241 | 242 | 243 | 244 | 245 | 246 | 247 | 248 | 249 | 250 | 251 | 252 | 253 | 254 | 255 | 256 | 257 | 258 | 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 | 267 | 268 | 269 | 270 | 271 | 272 | 273 | 274 | 275 | 276 | 277 | 278 | 279 | 280 | 281 | 282 | 283 | 284 | 285 | 286 | 287 | 288 | 289 | 290 | 291 | 292 | 293 | 294 | 295 | 296 | 297 | 298 | 299 | 300 | 301 | 302 | 303 | 304 | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | 318 | 319 | 320 | 321 | 322| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika