Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery
7.1.2024 - Dodávka pětice RegioPanterů pro Moravskoslezský kraj je kompletní. První elektrická dvouvozová jednotka řady 650.2 do kraje dorazila na začátku roku 2023, další čtyři pak v prosinci. Nasazeny do provozu byly s novým jízdním řádem 2024. Tyto čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter zvýší komfort cestování především na lince S3 mezi Bohumínem, Ostravou a Hranicemi na Moravě.
ČD koupily moderní vozy pro Liberecký kraj
4.1.2024 - České dráhy pořídily u společnosti Alpha Trains devět motorových vozů typu RegioShuttle RS1 pro provoz v Libereckém kraji. Zvýšit počet motorových vozů a kapacitu vlaků se dopravce zavázal při prodloužení provozu na Jizerskohorské železnici a na tratích Frýdlantského výběžku.
Úzkorozchodná železnice v Lužné se prodlouží
29.12.2023 - Při zahájení nové sezony v Muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka se návštěvníci příští rok na jaře dočkají překvapení. V areálu CHV totiž nedávno začaly práce na prodloužení úzkorozchodné trati o celkem 183 metrů.
Přímé Včasné jízdenky je nově možné zakoupit i do Kyjeva, ČD rozšiřují nabídku na Ukrajinu
22.12.2023 - České dráhy zahájily prodej nabídky Včasná jízdenka Evropa z ČR přes polský Przemyšl do ukrajinských měst Lvov, Tarnopol, Chmelnický, Vinnica a Kyjev. Jízdní doklady je možné koupit nejpozději tři dny před odjezdem a například pro relaci Praha – Przemyśl – Kyjev stojí od 1 865 Kč včetně rezervací míst k sezení. Přímé jízdenky už dříve nabízely ČD v kooperaci s Ukrajinskými železnicemi a Železniční společností Slovensko také pro trasu Praha – Košice – Čop – Mukačevo. S novými jízdenkami do Kyjeva se tak nabídka pro cestující na Ukrajinu podstatně zvětšuje.
Správa železnic ukázala nový most na Výtoni
18.12.2023 - Správa železnic představila aktuální podobu architektonické studie nového železničního mostu na pražské Výtoni. Ten by měl v budoucnosti nahradit památkově chráněnou konstrukci z roku 1901. Most je již za hranicí své životnosti a kapacitně nestačí narůstajícím požadavkům dopravy.