Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Václav Nebeský: Museli jsme věci řešit operativně
9.4.2020 - České dráhy musely podobně jako celá země v souvislosti s pandemií koronaviru uplynulý měsíc čelit zcela nové situaci. Společnost řešila akutní nedostatek ochranných pomůcek pro své zaměstnance, dezinfekci vozů i omezování regionálních a dálkových spojů. Mezinárodní vlaky byly zrušeny zcela. Jak se s tím vším firma vypořádala, prozradil předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.
Petr Tomčík: Praze by měly pomoci CityElefanty z Ostravska
9.3.2020 - Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (ROPID) vnímá České dráhy (ČD) jako seriózního a stabilního partnera. Říká to v rozhovoru pro Železničáře Petr Tomčík, ředitel této příspěvkové organizace. Kromě jiného prozradil některé plánované novinky včetně vyjetí nové městské železniční linky. Co dalšího má ROPID v plánu?
Petr Vondráček: V doplňkových službách patří České dráhy mezi špičku
12.2.2020 - Více než dva měsíce platí nová smlouva ministerstva dopravy s Českými drahami o zajištění dálkové osobní dopravy. Přípravu kontraktu za několik miliard korun zastřešoval odbor dálkové dopravy ČD pod vedením Petra Vondráčka. Cestující se mohou například těšit na více než dvě stovky nových vozů, rozšíření cateringových služeb i na nové spoje.
Tomáš Mohr: Základem železnice jsou provozní zaměstnanci
15.1.2020 - Profese strojvedoucího má nezastupitelnou roli, protože bez nich vlaky jednoduše nevyjedou a systém základní dopravní obslužnosti bez železnice přestane fungovat. K důležitým složkám patří i dispečeři, kteří jsou nedílnou součástí řízení provozu, a navíc jakousi první pomocnou rukou pro zaměstnance provozu. Nejen o strojvedoucích a dispečerech, ale o celkové provozní problematice Českých drah jsme hovořili s ředitelem Odboru provozu osobní dopravy Tomášem Mohrem.
Jiří Ješeta: Nejvýznamnějším regionálním dopravcem zůstaly ČD
18.12.2019 - Co kraj, to jiný svět. Tak by se dal shrnout stav po začátku platnosti nového jízdního řádu. Kraje mají rozdílné priority v rámci odbavení cestujících, v případě tarifů i co se týče vozidel. Někde budou regionální osobní dopravu provozovat výhradně České dráhy, jinde se cestující setkávají až s pěti dopravci. Nejen o novinkách a problémech s rozdělením železniční sítě do více než čtyřiceti provozních souborů jsme hovořili s ředitelem odboru regionální dopravy ČD Jiřím Ješetou.