Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Ovládání dveří ve vlacích bude mít na starosti strojvedoucí
30.10.2020 - Chybný výstup z vlaku do kolejiště místo na nástupiště by měl být v soupravách Českých drah pomalu minulostí. Dopravce do svých zhruba pěti set padesáti osobních vozů nechává instalovat systém stranově selektivního ovládání dveří (SSOD). Při tomto způsobu ovládání jsou dveře zajišťovány a odjišťovány strojvedoucím, přímo z jeho stanoviště. Při odjišťování dveří je pak logicky vybrána příslušná strana k nástupišti a odjišťuje se pouze strana žádaná. V současnosti se zatím systém příliš nevyužívá, ke správné funkci je nutné, aby jím byly vybaveny všechny vozy v soupravě, což se ne vždy podaří.
ČD nasadí nové vozy už příští rok
27.10.2020 - Výroba padesáti moderních osobních vozů pro České dráhy od konsorcia Siemens Mobility – Škoda Transportation pokračuje. První čtveřice se nyní nachází na testovacím okruhu VUZ v Cerhenicích, další vagony jsou ve fázi rozpracování ve vagonkách obou firem ve Vídni a Ostravě. Výrobce techniku dopravci předá postupně v roce 2021.
Panteři a Žraloci budou mít v Plzni nové zázemí
26.10.2020 - České dráhy masivně investují do svého technického zázemí. Důkazem je i nedávné zahájení výstavby moderní opravárenské haly v Plzni. Novinka nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb a další vyspělé technické komponenty. Dopravce díky hale zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 844 RegioShark, 650 RegioPanter a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat. Dokončení objektu je naplánováno na leden roku 2022.
Žehlička v retro nátěru jezdí na jihu Čech
23.10.2020 - Střídavá lokomotiva 210.059, slangově přezdívaná Žehlička, obdržela při celkové vyvazovací opravě v dceřiné společnosti Českých drah DPOV v Přerově retro nátěr. Ten evokuje stejné provedení, v jakém vyjela z výroby v sedmdesátých letech 20. století, včetně původního označení řadou S 458.0.
Skaličák se vrátí na Moravu
21.10.2020 - Naše Centrum historických vozidel v Lužné u Rakovníka před nedávnem ukončilo půlroční opravy kotle parní lokomotivy 433.001 z roku 1948. CHV už také stačilo brněnský Skaličák prověřit. První jízdu si odbyl na trase z Lužné do Mostu a zpět. Chtěli jsme nabídnout zážitkovou jízdu i milovníkům drážní historie z druhého konce republiky.