Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Strojvedoucí se proškolí na simulátorech
30.4.2019 - České dráhy budou své strojvedoucí školit na nových simulátorech. První z dvojice přístrojů uvedly do provozu v České Třebové, druhý se nachází v Praze-Vršovicích. Obě zařízení stála více než 30 milionů korun a jde o vůbec první simulátory svého druhu u nás. Výcvikem si projdou nejen uchazeči o práci strojvedoucího, ale i stávající kandidáti na tuto profesi.
ČD pořídí vlaky za sedm miliard
29.4.2019 - České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter se 140 místy k sezení. Prvních 31 souprav se už začalo vyrábět. Objednáno je také pět nových push-pull souprav pro Moravskoslezský kraj. I tuto zakázku získalo zmíněné konsorcium. V provozu by vlaky měly být na jaře 2021.
Čtyřicet let měděných drátů v údolí Labe
26.4.2019 - Šestý duben roku 1979 zůstane nesmazatelně zapsán v historii našich železnic. Ten den projela traťový úsek ze severočeské metropole Ústí nad Labem do Lovosic v čele nákladního vlaku první elektrická lokomotiva řízená strojvedoucím Jindřichem Novákem. Tím také symbolicky skončil provoz parních vlaků, který fungoval na dráze nepřetržitě od roku 1851. Později byl postupně utlumován i provoz motorových lokomotiv, které po zrušení parních strojů zajišťovaly veškerou osobní a nákladní dopravu mezi Prahou, Lovosicemi, Ústím nad Labem a Děčínem.
ČD Bike: Nová kola i půjčovna
26.4.2019 - Po zimní přestávce České dráhy znovu otevírají síť oblíbených cyklopůjčoven v celkem 85 železničních stanicích po celé ČR. Novinkou je možnost vypůjčení kola ve stanici Šumperk. Zákazníci mohou opět využít kvalitní trekingová a horská kola, na některých místech budou k také k dispozici elektrokola a koloběžky. Loni na řadě nádraží vyrostly úschovny kol v Biketower.
Moderní opravna podvozků s jedinečnými lisy
25.4.2019 - Již celý rok funguje v nových prostorech haly C olomouckého depa Oblastního centra údržby Východ pracoviště oprav podvozků DPOV a. s., dceřiné společnosti Českých drah. Polovinu „céčkové“ haly mateřská společnost ČD pronajala na dobu neurčitou firmě DPOV v rámci programu synergie opravárenských a servisních činností celé skupiny České dráhy. A právě v Olomouci se také nachází jedinečné soustrojí dvou vysoce moderních lisů.