Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Parní léto v Bezdružicích ozdobil Kafemlejnek
14.8.2019 - Západočeská lokálka z Pňovan do Bezdružic ve druhé polovině července opět přivítala parní trakci. Mezi Bezdružicemi, Kokašicemi a Cebiví totiž jezdila historická souprava s parní lokomotivou 310.072 v rámci akce Bezdružické parní léto.
Kapacita železniční sítě? Na hraně
14.8.2019 - Cestování vlakem zažívá nebývalý boom. Jen České dráhy loni převezly více než 179 milionu lidí, přičemž najezdily 8,225 miliardy kilometrů. Jenže neustále se zvyšující počet vlaků síť zahustil do posledního místa, což dopravcům způsobilo velké problémy. Je vůbec možné propustnost vylepšit? Jak se k věci staví SŽDC?
ČD obhájily pozici na Karlovarsku
13.8.2019 - České dráhy budou i nadále provozovat většinu vlaků v Karlovarském kraji. Smlouvu na deset let v Praze podepsali místopředseda představenstva ČD Radek Dvořák s náměstkem hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy a silničního hospodářství Martinem Hurajčíkem. Počítá se i s nasazením RegioPanterů na trasu z Plzně do Karlových Varů.
Heligón znovu brázdí tuzemské koleje
12.8.2019 - Nedávno byla v depu historických kolejových vozidel ČD v Lužné u Rakovníka oživena lokomotiva 414.096. Podívejme se v této souvislosti krátce do historie tohoto významného skvostu. Už v březnu 1885 dodala Vídeňská lokomotivka ve Floridsdorfu vůbec první stroj řady BF IV, objednaný pro železnici pod průsmykem Arlberg v Alpách. Rakouské státní dráhy začaly poté objednávat nový typ pro celou síť soukromých drah, které nově převzaly do provozu.
Tváře VUZ: Naším hlavním mottem je nezávislost
12.8.2019 - Výzkumný ústav železniční a jeho Zkušební laboratoř pracují pro všechny evropské výrobce kolejových vozidel. Zároveň díky absolutní nestrannosti a kvalitě zkoušek se těší skvělému renomé. Laboratoř si však není třeba představovat jako místnost s bílými obkladačkami. Specialisté v čele s Petrem Chlumem tvrdí, že laboratoří je v podstatě každé stanoviště vozidel.