Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Nejrychlejší stroje ČD v provozu
29.5.2020 - České dráhy nasadily do provozu dvě moderní třísystémové elektrické lokomotivy 1216.903, respektive 1216.902, známé jako Taurus. První stroj vyrazil na trať symbolicky 1. dubna. Stroj v korporátním nátěru ČD odvezl odpoledne vlak EC 105 Porta Moravica do Břeclavi, odkud se po hodinové pauze vrátil zpět do svého domovského depa na vlaku EC 100.
Na přejezdy dohlédnou chytré kamery
28.5.2020 - Dlouho připravované dovybavení rizikových železničních přejezdů automatickým monitoringem přestupků řidičů se pomalu rozbíhá. Správa železnic od 18. května spustí provoz další „inteligentní“ kamery. Po pilotním projektu v Úvalech u Prahy začne fungovat druhý přístroj na přejezdu v Uhersku.
Na IV. koridoru se rodí obří stavby
27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na přestavbu čtvrtého už vznikají plány. Vyrostou zde další nové tunely, obří estakády, mohutné zářezy i stanice a zastávky. Navíc se plánuje zavedení dvoustovky.
Rozvoj S-Bahnu podpoří miliardové investice
26.5.2020 - Německo má jeden z nejrozsáhlejších evropských systémů městské a příměstské železnice. V němčině je označovaná jako S-Bahn a ve francouzštině jako R.E.R. Pětice nejvýkonnějších provozů v Německu obsluhuje aglomerace s téměř 25 miliony obyvatel, disponuje sítí o délce přibližně 1 400 km, ročně uskuteční kolem 90 milionů vlkm a přepraví 1,3 miliardy cestujících, o něž se stará 6 200 zaměstnanců. Jejich další rozvoj podpoří miliardové investice.
Technické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZ
25.5.2020 - S železnicí se Václav Souček, vedoucí oddělení infrastruktury úseku technického ředitele Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), seznámil už v útlém věku. Doba pokročila a dnes je zkušeným, klíčovým pracovníkem ústavu a posuzuje stavby z pohledu technické specifikace pro interoperabilitu (TSI). Co jeho práce obnáší? A kolik jí jeho tým zvládne za rok?