Železničář / Hlavní zprávy / Na oslavy Dne železnice do Hradce Králové dorazily tisíce lidí
Na oslavy Dne železnice do Hradce Králové dorazily tisíce lidí
30.9.2015 – autor: PETR SLONEK
Nádraží a depo v Hradci Králové poslední zářijovou sobotu zaplnili fanoušci železniční dopravy. Právě toto východočeské město hostilo hlavní letošní oslavy Národního dne železnice. A bylo na co se koukat. Přijelo více než třicet historických lokomotiv a vozů, ale i nejmodernější stroje. Na oslavy dorazilo bezmála 25 tisíc návštěvníků, kteří měli rovněž možnost premiérově zhlédnout zbrusu nový propagační spot Českých drah. Bonusem po setmění se stala jedinečná noční show.
Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholily v sobotu 26. září Národním dnem železnice v Hradci Králové, který zahájil předseda představenstva Pavel Krtek. Ve stanici a místním depu se ukázala známá historická i nejmodernější vozidla. Vedle railjetu, který z Prahy přijel jako protokolární vlak, představily České dráhy i další nová vozidla – modernizovaný vůz Ampz pro provoz na lince z Prahy do Hamburku a několik moderních souprav. Objevily se zde i parní lokomotivy Pětasedma, Čtyřkolák nebo Štokr, historické elektrické mašiny známé jako Bobina, motorové stroje Sergej, Bardotka a Čmelák či motorák Hurvínek. Nejmodernější vozidla kromě railjetu zastupovala elektrická expresní lokomotiva řady 380 a soupravy pro regionální dopravu RegioShark, RegioSpider a RegioPanter.
Během dne byly z Hradce Králové postupně vypravovány zvláštní vlaky, které zamířily prakticky do všech koutů Královéhradeckého i do sousedního Pardubického kraje – například do Rychnova nad Kněžnou, Smiřic, Pardubic, Chlumce nad Cidlinou a Letohradu. Kromě spojů pro cestující byly vypraveny dva nákladní vlaky s celkem 25 naloženými nákladními vozy. Jeden měl v čele parní lokomotivu, druhý dva motorové stroje.
Večerní show přítomné nadchla
Nevšedním zážitkem se stala premiérová dvouhodinová večerní světelná show s historickými lokomotivami na točně královéhradeckého depa. Nabídla téměř dvě desítky historických exponátů ve scénickém osvětlení s doprovodnou hudbou a komentářem. Návštěvníci po setmění spatřili legendární parní lokomotivy Pětasedmu, Ušatou, Štokr nebo Bejčka i motorové lokomotivy Bardotku, Brejlovce či Karkulku. Pro dobrý výhled a focení vyrostla u točny tribuna.
V rámci Národního dne železnice si fandové mohli rovněž prohlédnout unikátní muzejní expozici signalizační a zabezpečovací techniky v areálu Signal Mont. Nezapomnělo se ani na nejmenší návštěvníky. Pro děti byl připraven zábavní program, jímž provázel maskot ČD slon Elfík. Děti mohly navštívit například Kinematovlak s promítáním filmů, hrací vůz či divadelní nebo herní stan.
Premiéra propagačního spotu
Širší veřejnosti byl na slavnostech v Hradci Králové poprvé představen zcela nový propagační spot Českých drah. Jeho cílem je ukázat, že jízda vlakem je moderní, ekologickou a bezpečnou dopravou, která přináší i příjemné zážitky z cestování. Od konce září toto dílo běží i na televizních obrazovkách. Ve snímku se prolíná několik příběhů, které se odehrávají v základních segmentech dopravy – regionální, dálkové a mezinárodní. K dokonalosti je vypiloval je režisér Tomáš Mašín, jenž do scénáře vložil svůj osobitý styl. Koncept spotu představuje produkty národního dopravce.
Fotogalerie
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »