Železničář / Téma / Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory
Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory
5.5.2022 – autor: PETR SLONEK
Od roku 2025 se bez jednotného evropského zabezpečovače ETCS vlaky ani infrastruktura neobejdou. Platí to i pro tuzemsko. Vláda loni v září schválila Plán moderního zabezpeče-ní české železnice – implementace ETCS, který navazuje na Národní implementační plán ERTMS z roku 2017. Navrhuje postupné zavedení jednotného evropského vlakového za-bezpečovacího zařízení ETCS na 4 800 km tratí do roku 2030 a na celou síť do roku 2040. Zvýšit má úroveň bezpečnosti a umožnit lepší využití kapacity železniční dopravy v ČR. Naváže tak na již běžící zajištění koridorových a hlavních tratí touto technologií.
Další články této rubriky
Cesta k Baltu postavena na volno
26.1.2025 - Pravidelná změna jízdního řádu v tradiční polovině prosince pokaždé přináší řadu zajímavých změn a novinek. Jen málokdy ale přijde tak významná, jako se tomu stalo na sklonku roku 2024. V neděli 15. prosince poprvé vyjel… »
Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?
14.12.2024 - V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád. České dráhy mají pro rok 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje ale jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v… »
Podzimní povodně: Jak se dráha začíná zotavovat
1.12.2024 - Prakticky celá střední Evropa čelila v září 2024 ničivým povodním. Na riziko extrémních srážek v ČR upozorňovali meteorologové s předstihem už několik dní předem. A jejich předpovědní modely se bohužel nemýlily. Nejvyšší… »