Železničář / Téma / Výměna vozidel v mezinárodní dopravě je specifická, ale osvědčená
Výměna vozidel v mezinárodní dopravě je specifická, ale osvědčená
30.7.2014
Na konci června se v médiích objevila zpráva, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal v první instanci Českým drahám provozovat rakouské lokomotivy řady 1216.2 Taurus. Národní dopravce měl podle hospodářského arbitra pochybit, když si Taurusy pro vedení některých mezinárodních spojů vybral bez výběrového řízení. Toto rozhodnutí vzbudilo velkou polemiku. Opravdu se nasazení cizích vozidel řídí podle systému zadávání veřejných zakázek? A jak mezinárodní provoz řeší zahraniční dopravci mimo naše území?
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »