Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Vícesystémy v Německu: minulost i současnost

Vícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz. Ohlédněme se tedy za první generací vícesystémových lokomotiv u DB, která předcházela moderním strojům Traxx nebo Vectron.

Vícesystémy v Německu: minulost i současnost
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na webu www.cdprovas.cz/predplatne.





Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4

Další články této rubriky

Crash testy bdí nad pasivní bezpečnostíCrash testy bdí nad pasivní bezpečností

8.10.2019 - Kolejová vozidla patří obecně mezi nejbezpečnější dopravní prostředky. I přesto se trvale věnuje velká pozornost bezpečnosti nejen cestujících, ale i samotných strojvedoucích. Se zvyšováním rychlosti od padesátých let 20.… »

Oslavy v Lužné: Na co se těšit?Oslavy v Lužné: Na co se těšit?

12.9.2019 - Muzeum v Lužné ožije na konci září oslavami dvacátých narozenin. Zároveň se zde odehraje i letošní Den železnice. Velkolepá akce přivítá desítky kusů historické i moderní železniční techniky. Počítá se i s tradiční… »

Zubačkou vzhůru do oblakZubačkou vzhůru do oblak

26.8.2019 - Když se řekne zubačka neboli také ozubnicová dráha, většina lidí si nejspíše vybaví Švýcarsko a evropské velehory Alpy, někteří také tuzemskou železnici z Tanvaldu do Kořenova v Harrachově. Švýcaři se navíc mohou pochlubit… »

 

Všechny články rubriky Téma

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika