Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

14.8.2014

Královehradecký kříž jednokolejných tratí 020 Chlumec nad Cildlinou - Týniště a Pardubice hl. n. - Jaroměř je jedním z hlavních limitujících míst kolejové infrastruktury. Dvoukilometrový úsek mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem je dokonce nejzatíženějším úsekem na SŽDC. Tady se už zásadně zablýsklo na lepší časy, protože výstavba zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice byla letos zahájena. Jiné lokality takové štěstí ještě dlouho zřejmě mít nebudou.

Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (2 hlasů): 2.5

Další články této rubriky

Obnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnostiObnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnosti

28.5.2023 - Pokud má železnice obstát v konkurenci ostatních druhů dopravy – zejména té individuální – nesmí být její jedinou ambicí pouhý převoz cestujících z jednoho nádraží na druhé. Klíčová jsou zejména tři hlediska: rychlá a… »

Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety

30.4.2023 - Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace,… »

Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?

26.3.2023 - Když v roce 1973 vyjely na české koleje z Vagonky Studénka prototypy motorového vozu řady M 152.0 (dnes řada 810), patrně byl málokdo tak smělý, aby těmto lehkým motorovým vozům věštil masivní rozšíření prakticky na všech… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika