Železničář / Téma / Revoluce řízení dopravy v Čechách se blíží
Revoluce řízení dopravy v Čechách se blíží
3.4.2014
Monumentální. To je asi nejvýstižnější výraz pro projekt Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha. Na 130 dispečerů v jedné směně má za šest let řídit dopravu na bezmála 2 200 (!) kilometrech tratí. V pětipatrové budově na pražské Balabence se bude nacházet nejvýznamnější centrum řízení železničního provozu u nás. Dálkové řízení takového rozsahu, nemající v zemi obdobu (a to i ve srovnání s dosud největším CDP Přerov), však vyžaduje mnohem vyšší úroveň zabezpečení. Projekt proto počítá s několika úrovněmi jištění systému proti případnému „blackoutu“. Fatální selhání by totiž mohlo znehybnit vlaky ve velké části republiky.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »