Železničář / Téma / Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě
Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě
3.1.2019 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ROSTISLAV KOLMAČKA
Má nelichotivou přezdívku a letos tato lokomotiva oslavila třicátiny. Donedávna šlo o elektrický stroj z vozidlového parku Českých drah, který měl jako jediný povolení překročit česko-německou hranici. Dnes už ho na výkonech do Drážďan nahrazuje moderní Vectron. Práci však sedmička Bastardů neboli mašin řady 371 v barvách národního dopravce stále zastává na linkách z Prahy na jižní Moravu. A ne špatně.

Další články této rubriky
Obnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnosti
28.5.2023 - Pokud má železnice obstát v konkurenci ostatních druhů dopravy – zejména té individuální – nesmí být její jedinou ambicí pouhý převoz cestujících z jednoho nádraží na druhé. Klíčová jsou zejména tři hlediska: rychlá a… »
Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety
30.4.2023 - Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace,… »
Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?
26.3.2023 - Když v roce 1973 vyjely na české koleje z Vagonky Studénka prototypy motorového vozu řady M 152.0 (dnes řada 810), patrně byl málokdo tak smělý, aby těmto lehkým motorovým vozům věštil masivní rozšíření prakticky na všech… »