Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě

Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě

3.1.2019 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ROSTISLAV KOLMAČKA

Má nelichotivou přezdívku a letos tato lokomotiva oslavila třicátiny. Donedávna šlo o elektrický stroj z vozidlového parku Českých drah, který měl jako jediný povolení překročit česko-německou hranici. Dnes už ho na výkonech do Drážďan nahrazuje moderní Vectron. Práci však sedmička Bastardů neboli mašin řady 371 v barvách národního dopravce stále zastává na linkách z Prahy na jižní Moravu. A ne špatně.

Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na webu www.cdprovas.cz/predplatne.





Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Železniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostíŽelezniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostí

4.2.2019 - Považujeme je za samozřejmost a bez jejich existence si dnes železnici nedovedeme představit. Od výstavby prvních tunelů v 19. století se změnilo mnohé – mechanizace, metody i způsoby ražby, které se postupně zdokonalovaly a umožnily… »

Malí Hektoři: spolehliví pracanti slaví šedesátkuMalí Hektoři: spolehliví pracanti slaví šedesátku

15.1.2019 - Vznikla postupně ve čtyřech sériích v letech 1958 až 1962 na výrobních pásech lokomotivky ČKD Praha. Tato dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu si u provozního personálu brzy získala oblibu díky své spolehlivosti,… »

Prototypy Šestikoláků: výročí zrodu elektrických silákůPrototypy Šestikoláků: výročí zrodu elektrických siláků

26.11.2018 - Prvními lokomotivami, které začaly po spuštění elektrického provozu v 50. letech v bývalém Československu dopravovat osobní i nákladní vlaky, byly škodovácké stroje označené původní řadou E 499.0. Stroje o trvalém výkonu 2 032… »

 

Všechny články rubriky Téma

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika