Železničář / Téma / Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023
Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence trasu tolikrát, že by ji její první stavitelé patrně nepoznali. Po letech, kdy sloužila prioritně přepravě uhlí, se však konečně dočkává díky postupné modernizaci důstojnější podoby a snad už trvalé trasy. Pojďme si připomenout její původní podobu zejména mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Mostem a Chomutovem, zavzpomínejme na místa, kde nezůstal pražec na pražci, a nahlédněme do budoucna, abychom zjistili, kdy její technické parametry konečně navštíví současnost.

Další články této rubriky
V sedle bicyklu po zrušených drahách
27.4.2025 - Nejlépe funkční je železnice ve chvíli, kdy plní svůj účel a slouží přepravě cestujících, nákladu či ideálně obojího. Vzhledem k proslulé hustotě tuzemské železniční sítě a specifikům jejího dalšího rozvoje je ale… »
Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě
29.3.2025 - Začátek provozu řady 690.2 vybavených trakčními bateriemi na trati z Ostravy do Veřovic byl v rámci tuzemské železnice historickým milníkem. Vůbec poprvé mají cestující možnost ocenit výhody elektrických jednotek, jež zvládnou… »
Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?
1.3.2025 - Nádraží jsou vstupní branou na železnici. Často utváří první a zároveň dokreslují i poslední dojem z cesty vlakem. Jejich stav v Česku sice bývá různý, naštěstí ale v poslední době můžeme sledovat hned několik podstatných… »