Železničář / Téma / Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023
Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence trasu tolikrát, že by ji její první stavitelé patrně nepoznali. Po letech, kdy sloužila prioritně přepravě uhlí, se však konečně dočkává díky postupné modernizaci důstojnější podoby a snad už trvalé trasy. Pojďme si připomenout její původní podobu zejména mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Mostem a Chomutovem, zavzpomínejme na místa, kde nezůstal pražec na pražci, a nahlédněme do budoucna, abychom zjistili, kdy její technické parametry konečně navštíví současnost.

Další články této rubriky
Železniční stavby 2023: Co se začne stavět?
28.1.2023 - O rekonstrukci trati mezi Prahou a Kladnem s výstavbou odbočky k Letišti Václava Havla se hovoří tak dlouho, že se mnozí mezitím stihli narodit, vystudovat a počít další generaci čekatelů na kvalitní spojení hlavního města s… »
Jízdní řád 2023 v regionální dopravě: nové vozy i více vlaků s wi-fi
26.12.2022 - V novém jízdním řádu České dráhy opět vylepší nabídku služeb. Rozšíří se počet vlaků s wi-fi, přibude bezbariérových vozidel, ale i těch, které nabídnou možnost přepravy jízdních kol či napájení elektroniky, jako jsou… »
Jízdní řád 2023 přinese zrychlení i nové spoje
28.11.2022 - Provoz na železničních koridorech v Česku příští rok zrychlí až o desítky minut. České dráhy počítají například se zkrácením jízdní doby mezi Prahou a jižními Čechami, postupně by měly zrychlit také spoje z metropole na… »