Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Pendolino: 25 let provozu hřebců z Italské stáje

Pendolino: 25 let provozu hřebců z Italské stáje

5.12.2013

Díky technickému vývoji a vynálezům z různých oborů se konstruktérům dařilo posouvat rychlostní hranice. Po druhé světové válce pokořily rekordní stroje rychlost 300 km/h a nedlouho potom otevřelo Japonsko první skutečnou vysokorychlostní trať. Nebylo to ovšem zadarmo, vysoké rychlosti si vyžádaly značné investice do stavby zcela nových tratí. Někteří se proto vydali jinou cestou. Chtěli zrychlit také vlaky na konvenčních tratích s řadou oblouků a rychlostním omezením. Hozenou rukavici zvedli úspěšně Italové. Jejich odpověď má jméno Pendolino.

Pendolino: 25 let provozu hřebců z Italské stáje

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

V sedle bicyklu po zrušených draháchV sedle bicyklu po zrušených drahách

27.4.2025 - Nejlépe funkční je železnice ve chvíli, kdy plní svůj účel a slouží přepravě cestujících, nákladu či ideálně obojího. Vzhledem k proslulé hustotě tuzemské železniční sítě a specifikům jejího dalšího rozvoje je ale… »

Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě Start bateriových Panterů inspirací pro další tratě

29.3.2025 - Začátek provozu řady 690.2 vybavených trakčními bateriemi na trati z Ostravy do Veřovic byl v rámci tuzemské železnice historickým milníkem. Vůbec poprvé mají cestující možnost ocenit výhody elektrických jednotek, jež zvládnou… »

Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?

1.3.2025 - Nádraží jsou vstupní branou na železnici. Často utváří první a zároveň dokreslují i poslední dojem z cesty vlakem. Jejich stav v Česku sice bývá různý, naštěstí ale v poslední době můžeme sledovat hned několik podstatných… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika