Železničář / Téma / Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?
Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?
26.3.2023
Když v roce 1973 vyjely na české koleje z Vagonky Studénka prototypy motorového vozu řady M 152.0 (dnes řada 810), patrně byl málokdo tak smělý, aby těmto lehkým motorovým vozům věštil masivní rozšíření prakticky na všech tuzemských vedlejších tratích a půlstoletí převážně bezproblémového provozu. Přesto je v různých stupních modernizace dodnes potkáváme. Jejich provozní důchod se ovšem nevyhnutelně blíží. Pojďme těmto dělníkům českých lokálek vzdát zasloužený hold a podívejme se, co populární i zatracované motoráky řady 810 nahrazuje a v budoucnu nahradí.

Další články této rubriky
Obnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnosti
28.5.2023 - Pokud má železnice obstát v konkurenci ostatních druhů dopravy – zejména té individuální – nesmí být její jedinou ambicí pouhý převoz cestujících z jednoho nádraží na druhé. Klíčová jsou zejména tři hlediska: rychlá a… »
Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety
30.4.2023 - Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace,… »
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023 - Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence… »