Železničář / Téma / Od nádraží Františka Josefa I. po stanici 21. století aneb proměny železnice v Liberci
Od nádraží Františka Josefa I. po stanici 21. století aneb proměny železnice v Liberci
16.9.2015 – autor: MARTIN NAVRÁTIL
Pro slibně se rozvíjející průmysl na severu Čech byla železnice v 19. století velmi důležitá. Region však byl příliš vzdálen od tehdy dobře fungující olomoucko-pražské dráhy. Proto se začala řešit možnost napojení kraje na tuto stavbu, a to v co nejpříhodnější stanici. V roce 1856 byla vydána koncese na výstavbu a provoz parostrojní železnice z Pardubic do Liberce. A právě o tři roky později vyrostlo v Liberci i samotné nádraží. Jeho hlavní dominantou se stala budova postavená v novogotickém slohu podle plánů Franze Riesemanna.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?
14.12.2024 - V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád. České dráhy mají pro rok 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje ale jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v… »
Podzimní povodně: Jak se dráha začíná zotavovat
1.12.2024 - Prakticky celá střední Evropa čelila v září 2024 ničivým povodním. Na riziko extrémních srážek v ČR upozorňovali meteorologové s předstihem už několik dní předem. A jejich předpovědní modely se bohužel nemýlily. Nejvyšší… »
InnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálky
27.10.2024 - Velkolepá přehlídka moderní železniční techniky po dvou letech opět přilákala tisíce zájemců o drážní trendy z řad laické i odborné veřejnosti. Na ploše o velikosti téměř kilometru čtverečního nedaleko berlínského… »