Železničář / Téma / Marketingová válka o prestiž, image a kvalitu
Marketingová válka o prestiž, image a kvalitu
4.2.2015 – autor: MARTIN NÁVRÁTIL, PETR ŠŤÁHLAVSKÝ
Tuzemské koleje dnes zcela běžně brázdí vlaky s nejrůznějším označením. Kategorizace obchodních značek vlaků Českých drah má přesná pravidla, a podobně jako je tomu v zahraničí, do značné míry souvisí s požadavky zákazníků na garantovanou kvalitu služeb. Roli v označování jednotlivých spojů má i rostoucí konkurence na celém trhu osobní dopravy, a to nejen té železniční. Pro železničního dopravce jsou hlavním produktem jeho spoje, a proto je logické, že je označuje určitými pojmenováními, kategoriemi, stejně jako je tomu například u aut či v dalších oborech.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »
Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží
21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a… »