Železničář / Téma / Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu
Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu
27.9.2012
Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné.

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Modernizace nádraží: Na co se cestující mohou těšit?
1.3.2025 - Nádraží jsou vstupní branou na železnici. Často utváří první a zároveň dokreslují i poslední dojem z cesty vlakem. Jejich stav v Česku sice bývá různý, naštěstí ale v poslední době můžeme sledovat hned několik podstatných… »
Cesta k Baltu postavena na volno
26.1.2025 - Pravidelná změna jízdního řádu v tradiční polovině prosince pokaždé přináší řadu zajímavých změn a novinek. Jen málokdy ale přijde tak významná, jako se tomu stalo na sklonku roku 2024. V neděli 15. prosince poprvé vyjel… »
Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?
14.12.2024 - V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád. České dráhy mají pro rok 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje ale jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v… »