Železničář / Téma / InterCity: tradiční značka kvalitní dálkové dopravy
InterCity: tradiční značka kvalitní dálkové dopravy
15.5.2014
Před 35 lety odstartovala obchodní značka InterCity své úspěšné tažení po Evropě. Stala se symbolem moderního, komfortního, rychlého a především pro všechny skupiny zákazníků dostupného cestování na velké vzdálenosti. Nebyla v té době zcela nová. V Německu se objevila na přelomu 60. a 70. let. Tehdy však představovala jen rozšíření sítě transevropských expresů TEE a využívala ji malá skupina cestujících. Skutečnou revoluci cestování na železnici odstartoval právě rok 1979. Od té doby se označení InterCity rozšířilo na železnice mnoha evropských států. Národní železnice si značku IC přizpůsobily svým potřebám.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »