Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Eso ve šlépějích Gorily

Eso ve šlépějích Gorily

10.8.2018 – autor: JOSEF HOLEK foto: AUTOR, MARTIN HARÁK

Když se v sedmdesátých letech na kolejích objevila Gorila, byl to šok. Její výkon atakující hranici 4 000 kW a možnost řítit se po kolejích stošedesátikilometrovou rychlostí v čele těžkého expresu zněly v té době jako sci-fi. Ano, realita všedních dnů byla jinde, ale čeští konstruktéři ukázali svůj brilantní um. Stát žádal další vícesystémové stroje, které už ale nemusely být tak silné, protože mělo jít o lokomotivy pro běžné osobní a nákladní vlaky a rychlíky. Důraz se kladl na jejich univerzální použití a hospodárnost provozu.

Eso ve šlépějích Gorily
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (12 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Obnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnostiObnova vozového parku: Jak ČD kráčí do budoucnosti

28.5.2023 - Pokud má železnice obstát v konkurenci ostatních druhů dopravy – zejména té individuální – nesmí být její jedinou ambicí pouhý převoz cestujících z jednoho nádraží na druhé. Klíčová jsou zejména tři hlediska: rychlá a… »

Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety

30.4.2023 - Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace,… »

Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?Osmsetdesítka mizí z kolejí. Co ji nahradí?

26.3.2023 - Když v roce 1973 vyjely na české koleje z Vagonky Studénka prototypy motorového vozu řady M 152.0 (dnes řada 810), patrně byl málokdo tak smělý, aby těmto lehkým motorovým vozům věštil masivní rozšíření prakticky na všech… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika