Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Eso ve šlépějích Gorily

Eso ve šlépějích Gorily

10.8.2018 – autor: JOSEF HOLEK foto: AUTOR, MARTIN HARÁK

Když se v sedmdesátých letech na kolejích objevila Gorila, byl to šok. Její výkon atakující hranici 4 000 kW a možnost řítit se po kolejích stošedesátikilometrovou rychlostí v čele těžkého expresu zněly v té době jako sci-fi. Ano, realita všedních dnů byla jinde, ale čeští konstruktéři ukázali svůj brilantní um. Stát žádal další vícesystémové stroje, které už ale nemusely být tak silné, protože mělo jít o lokomotivy pro běžné osobní a nákladní vlaky a rychlíky. Důraz se kladl na jejich univerzální použití a hospodárnost provozu.

Eso ve šlépějích Gorily
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (12 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?Co přináší jízdní řád 2025 v regionech?

14.12.2024 - V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád. České dráhy mají pro rok 2025 zavedeno celkem 8 619 různých vlaků. Ne všechny spoje ale jezdí denně. Některé jsou v provozu jen v pracovní dny, jiné o víkendech nebo pouze v… »

Povodně 2024: Jak se dráha začíná zotavovat Podzimní povodně: Jak se dráha začíná zotavovat

1.12.2024 - Prakticky celá střední Evropa čelila v září 2024 ničivým povodním. Na riziko extrémních srážek v ČR upozorňovali meteorologové s předstihem už několik dní předem. A jejich předpovědní modely se bohužel nemýlily. Nejvyšší… »

InnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálkyInnoTrans 2024: Do Berlína dorazil ComfortJet i nová naděje pro lokálky

27.10.2024 - Velkolepá přehlídka moderní železniční techniky po dvou letech opět přilákala tisíce zájemců o drážní trendy z řad laické i odborné veřejnosti. Na ploše o velikosti téměř kilometru čtverečního nedaleko berlínského… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika