Železničář / Téma / Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024
Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety 2011 a 2020 bylo například elektrizováno pouhých 28 kilometrů tratí, což je pro představu vzdálenost mezi Kladnem a Prahou, byť jen po bubenské nádraží. Ministerská Koncepce rozvoje elektrické trakce na skličující tempo reaguje smělými plány. Čeho bychom se tedy měli v budoucnu dočkat?
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží
21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a… »